Bra start på dagen...

Vi börjar dagen klockan 04:15, efter en massa bökande somnar han om en stund. Går den upp runt 05:45, byter ännu en skum blöja, han har ju vart risig i magen sen måndag morgon! Äter välling. Sen hostar han och spyr upp all välling plötsligt! Jag ber till gud att det beror på hostan... Han har druckit vatten och ätit lite macka och är precis som vanligt nu, hostar lite då och då bara! Så håll tummarna att det berodde på hostan. Gått en halvtimme sen han åt macka och drack vatten nu, sist han va sjuk kom allt upp direkt, så som sagt jag har hopp!! Men jag mår ruskigt illa nu. Kan dock bero på att jag är så fruktansvärt rädd för magsjuka att jag inte vet var jag ska ta vägen... Och är rätt hungrig! Stod och bredde en macka när Leon kräktes - tappade matlusten lite så har inte fått i mig den ännu.
 
Men fick självklart ställa in Blingo-partyt ikväll. Jättetrist! :( Men det blir nästa onsdag i stället. Är det någon i närheten jag inte bjudit in får ni jättegärna hojta om ni vill komma. Superfina kläder! 
 
Så vi kör ännu några hemmadagar då. Ser inte ut att bli något jobb för mig denna vecka! :/ Börjar bli lite trist... Kanske jobbar på fredag om det inte händer mer nu. Och vi får nog ta och åka och handla sen om inget mer händer. Men vill inte riskera att han kräks i affären direkt men händer inget mer idag lär vi kunna åka senare idag. Annars får jag nog fjäska för min mamma... Hehe! :)
 
Det här med VV går ju sådär nu då när jag inte är nå sugen alls på smoothie eller någon frukost efter detta.
 
Hoppas ni får en bra dag i alla fall och håll tummarna för oss att det va något tillfälligt! ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Men du. Om han har kräkts nu på morgonen så hoppas jag verkligen att ni håller er hemma i MINST 48 timmar. Du tänker alltså hålla honom hemma från dagis men överväger att ta med honom till en livsmedelsaffär? Hoppas vi inte bor på samma ort!

Svar: Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till i och med att jag är ensam och inte har någon som kan handla åt mig och slut på allt hemma, för hade inte räknat med detta! Han har inte kräkts mer än den gången och det va inte som när han hade magsjuka (han hostade innan, måste berott på den) och har varken kräkts eller bajsat mer på hela dagen! Så ja, vi va in snabbt och handlade. Tycker det är skillnad mot att ha honom på dagis med en massa barn hela dagen faktiskt. Inte så att han rörde något i butiken dom 5 minuter vi va inne och han satt i vagnen. Men har du något bra tips till någon som är ensamstående och måste ha hem mat så tar jag gärna emot?!
Sarah

2013-03-06 @ 08:12:48
Postat av: Anna-Maria

Släkt, vänner, grannar? Det är ingen ursäkt att vara ensamstående, jag et precis hur det är. Måste säga att det är väldigt dålig framförhållning att inte ha mat hemma för minst två dagar även om det var ett tag sedan man handlade. Man får se till att ha något i frys och skafferi. Var ni till affären hoppas jag verkligen att det inte var magsjuka eller tror du inte det kan smitta om han sitter i en vagn?

Svar: Ja, dom som skulle kunna hjälpt mig är min mamma eller mormor. Mormor ligger hemma sjuk och mamma på kurs i Stockholm. Vi har varit hemma sen i måndags då han vart dålig i magen (trodde dock på tänder men ville inte lämna på dagis) och han va på bättringsvägen igår därför tänkte jag handla idag då, när allt började ta slut (skulel eg handlat i måndags men avvaktade då) men då började detta så nu va det kris! Och nej, helt ärligt, hur många människor har du inte mött som bärt på smitta och själva handlar och tar på frukter osv utan att själv bli sjuk? Jag tror helt ärligt inte han smittade dom 5 minuter och inte rörde ett skit. Även om det kan smitta genom luft men jäkligt liten risk att någon smittades där kan jag lova! Som du kanske vet ska dom äta ris, vitt bröd osv när dom är sjuka, har t ex aldrig itt bröd hemma, inge proviva eller annat stoppande hemma. Men sen är jag som sagt inte säker på att det är magsjuka heller, dels har han haft "tandbajs" flera dagar och dels hostade han i samband med spyan och va slemmig. Så tror det är något annat. Eftersom det inte blivit mer.... Om jag nu ska behöva förklara mig för nån jag inte har nån aning om vem det är!
Sarah

2013-03-06 @ 20:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0