En hemmadag, igen!

Som vanligt en hemmadag... Men det behövs för imorgon blir det mycket att göra! :) Har städat undan lite... Dock inte lyckats få någon tvättid och det är kriiiis men ska se ikväll om någon som bokat inte tvättar så ska jag slänga i en maskin! Annars har jag bara tagit det sjukt lugnt förutom lite städning!

Johan kommer ju hem senare ikväll så blir inte så mycket innan det. Äta middag! Blir rester av salladen från igår, inte så kreativt alltså ;) Och sitter just nu och dricker mitt hallonbladsthé som isthé. Från och med idag ska jag dricka 1 liter om dagen men det går i rätt bra under en hel dag! :)

Hur som helst, imorgon ska jag till barnmorskan kl 13:30, sen ska jag med Amanda och Jessica till Valbo en sväng. Behöver köpa en långärmad tröja till lillen, leggings till mig, skötväskan från Stadium, försöka hitta en separat skötbädd och lite andra småprylar. Ska bli trevligt! Måste även komma ihåg att köpa tabletter mot min halsbränna som är slut, jag överlever inte natten utan dom!!

Det enda som ger mig ångest när jag ska iväg är att jag måste sminka mig... Det är så fruktansvärt jobbigt att alltid behöva sminka sig, knappt vilja gå ut med hunden utan smink men nu gör jag det ändå men skäms ihjäl om jag möter någon. Så måste jag handla en grej eller ska iväg och göra något måste jag sminka mig och det är inte det lättaste med min hy heller, blir alltid helt misslyckat så jag får gå runt med ångest över hur jag ser ut i ansiktet ändå! Sjukt påfrestande psykiskt och det blir inte bättre nu när jag inte får äta medicin varken nu eller när jag ammar... Det är svårt att få bra även när jag äter medicin men det är tusen gånger värre nu och ser hemskt ut rent ut sagt! Så blir isolerad hemma bara för att jag orkar inte ens försöka sminka mig för jag vill bara börja gråta varenda gång jag ser mig i spegeln eller varenda gång jag ska sminka mig och det ser ut som skit, vilket det alltid gör... Så trött på detta! Skulle fan betala hundratusentals kronor om det gick att få bort men inga pengar i världen kan göra något åt det! :/ Så tröttsamt... Längtar tills jag slutat amma och i alla fall kan lindra det en aning med medicin, men ska även kolla med läkaren om det finns något man kan ta en kort period för att få bort det värsta under amningen också. För det är inte bara grymt påfrestande psykiskt utan det gör ont när det blir som mest svullet också. Jag har i alla fall hittat en kräm nu från Clinique som har lindrat det en aning, så gott det går med bara hudvård i alla fall. Men nog tjatat om det, i alla fall därför jag är hemma så pass mycket för jag orkar verkligen inte stå framför spegeln 40 min och ändå bli helt kasst varenda dag... Räcker nästan med en dag i veckan! :/ Gruvar mig lite för när man ska in på förlossningen och sen när man ska få besök efteråt hur man ska orka göra sig i ordning men gör jag det inte mår jag bara dåligt så det är lika bra... Tänk vad mycket jag vill göra som jag skippar bara för min jäkla hy förstör för mig! :/

Som sagt, nog om det! Nu ska jag dricka upp mitt isthé och kika lite på TV och invänta Johan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0