Midsommarhelgen!

Underbar mat på torsdagkvällen från Bergmans i Norrsundet!
 
 
Helt ok utsikt från sängen i husbilen!
 
I torsdags kväll när Joel slutade jobbet var vi barnfria över helgen, så vi tog husbilen och åkte upp till Hornslandet och letade ett ställe att parkera på. Köpte med oss goda räkor och pepparlax från Bergmans här i Norrsundet och åt gott när vi kom fram ganska sent, spelade kort och bara umgicks. Hade inte ens någon mobilteckning (internet) på ett dygn. Hur beroende är man då när man får panik över det? Men samtidigt skönt! Vi vaknade dock tidigt på midsommarafton och kylen hade lagt av under natten så det blev inte helt smärtfritt. Men under dagen drog vi oss ner till Långvind och parkerade i en båthamn och spenderade nästa dygn där. Åt midsommarmat (pepparlax, färskpotatis, sill osv), spelade kort, spelade monopol på iPaden och hade det jättemysigt! Och på lördagen tog vi oss lite sovmorgon i alla fall innan vi mot eftermiddagen åkte hemåt och hämtade upp Leon på vägen. 

Lilla prinsen hade fått vattkoppor under fredagen men mådde bra ändå. På söndagen skulle han till sin pappa, så vi skulle åka och mötas i Västerås. Tyvärr hade dom blivit sjuka så det blev inte av, vill inte riskera magsjuka också när stackarn redan fått vattkoppor. Så söndagen spenderades välbehövligt hemma och fixade lite. Igår åkte jag och lämnade honom hos min mormor igen då jag var tvungen att ha barnvakt idag för jag skulle till tandläkaren kl 8:30, men det gick åt skogen när jag stängt av klockan och vaknade kl 08:30!! Panik!! Så där blev man ca 500 kr fattigare och förlorade ett dygn med Leon - helt i onödan. Och dessutom ytterligare en månads väntetid till tandläkaren som jag redan dragit ut på några år och äntligen tagit mod till mig.

Men det är sånt som händer antar jag, så nu ska jag snart ta dom äldsta tjejerna med mig och åka till Söderhamn och plocka ur dom sista sakerna ur lägenheten och hämta Leon. För imorgon kör vi till Västerås så han får åka till pappa en vecka i alla fall och torsdag ska vi städa ur lägenheten. Snart är jag äntligen av med den. Slippa dubbelt boende och ett bekymmer med att flytta och fixa, så himla tråkigt.
 
Nej, dags att ta sig i kragen nu när man fått i sig kaffe så vi tar oss iväg någon gång och får lägenheten tom. Blir mycket bärande och slit ensam idag. 
 
Hoppas ni haft en bättre start på dagen! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0