Det tar aldrig slut...

Vad ska man säga! Jag är less. Så less! Leon har varit dålig i magen sen förra måndagen med magsjuka och har fortfarande diarre 1,5 vecka senare. Trots enbart mild och stoppande mat. Blir galen! Läkaren igår sa bara att det läker av sig själv och jag fick intyg av FK för VAB (eftersom Leons pappa som är på besök också blev sjuk). Sen idag tänkte jag äntligen jobba! Vad händer då? Jo ser ni, då vaknar jag och rör huvudet på något konstigt sätt och VIPS, nacken är låst. Nackspärr för första gången i mitt liv! Man tackar!

Inget jobb idag heller. Längtar inte efter min kommande lönespec. Inte jobbat på hela mars hittills nästan. Först L sjuk, sen jag sjuk, sen L sjuk nu igen och när hans pappa väl är här för avlastning blir han sjuk och jag åker på detta. Så inget jobb imorgon heller som det ser ut, kan fortfarande inte röra huvudet. När jag ska lägga mig eller kliva upp måste jag lyfta huvudet med händerna. Eller vrida sig i sängen eller flytta huvudet på kudden kan man ju fetglömma! Ingen bekväm ställning att sova i finns. Blir en spännande natt! Måtte det vara lite bättre imorgon... Men tvivlar på att jag kan jobba om inget drastiskt händer inatt. Sen är det torsdag - då åker Leons pappa hem och det har inte gått 48h sen sista diarrén så jag blir hemma för VAB då sen är jag ledig fredag, lördag och söndag. Måtte vi få vara friska på vår långledighet nu så vi kommer ut i helgen sen måndag - då tänkte jag att vi ska på dagis och jobb igen och INTE nåt mer vab denna månad! Kommer få panta burkar i maj...

Jag trodde aldrig jag skulle säga det - men jag längtar till jobbet! Hade så gärna jobbat denna vecka!! Övervägde att gå i morse men när jag knappt kunde hålla upp huvudet insåg jag att det var mission impossible att ens ta sig dit.

Nu håller vi tummarna att Leons mage blir ok snarast! Tror dock inte det är sjuka längre utan att den är känslig efter sjukan bara. Sen att min nacke återställs omgående! Torsdag är jag ju ensam igen med allt, har inte tid med detta då. Och framför allt - Gud - ge mig INTE magsjuka just nu med denna nackspärr. Helst inte annars heller men definitivt inte nu. Hur skulle det gå till liksom...

Tack för mig och mitt gnäll! ;) Kommer med roligare inlägg när jag fått hopp on livet igen! :)

Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0