Välkommen kära magsjuka!

Fy! Idag fick Leon sin första magsjuka. Och med min fobi inväntar jag bara domen jag med... Ångest! Hur som helst, började med en megablöja, aldrig sett något liknande! Sen åkte vi för att handla, i bilen när vi är framme spyr han 3 stora kaskadspyor i sträck, som vatten. Att det kan finnas så mycket i en så liten kropp?! Blev helt chockad. Hela Leon, hela stolen och halva sätet nerspytt. Bara att stanna mitt i allt, springa in och köpa papper och börja klä av stackarn fick sitta i mitt knä i en filt hem, han kunde ju inte sitta i litervis med spya i stolen. Tack gode Gud att vi inte hunnit in!! Fast desto lättare att rengöra golvet iofs. Sen har han spytt några gånger till, vart lite seg men inte så slö ändå, vaken som vanligt och lekt och grejat en del. All ersättning kom upp så vi har kört på vätskeersättning nu bara.

Nu sover han i alla fall för natten men får se hoppas han slipper spy mer. Behöver dock få i honom vätskeersättning så måste tyvärr väcka honom då och då så han får dricka. Någon som vet hur ofta man ska göra det ikväll och inatt? Han kissar dåligt nu, förståeligt. Däremot hade an kissat för två dygn senaste natten så det kanske jämnar ut sig ändå! ;)

Lilla prinsen! Hoppas han blir frisk och kan äta lite imorgon han va ju så hungrig men kommer bara upp. Så som sagt nu inväntar jag mitt! :/ Hua!

Nej, vi har inte tid att vara sjuk, tisdag och onsdag har vi viktiga planer. Men bara inte jag blir sjuk så hinner det förhoppningsvis gå 48h till kl 14 på tisdag när vi ska iväg från sista symptom! :)

Nu sover han gott sen över en timme tillbaka, inte spytt på i alla fall 2,5 h så hoppas det är över. Jag ska äts morötter och dipp och fixa min bloggdesign äntligen. Johan jobbar ju ikväll igen... Trist! Men imorgon är han ledig.

Jag tänkte titta på "Kvällen är din" men nej, då är det HOCKEY! Vilket skämt! Blöööö! Inte vill jag se nån hockey, så vet inte vad jag ska se när jag ska lördagsmysa för mig själv. Dock livrädd för att äta nåt om jag blir dålig sen, så bara petat i mig lite middag idag... Och öst handsprit (ja på händerna då såklart ;)) hoppas jag slipper! Ska försöka slappna av ikväll, för en gångs skull...

Vad gör ni ikväll?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0