Viktväktarna!

Förra måndagen började jag Viktväktarna! När jag gick på möten för 2 år sen gick det hur bra som helst men flyttade tyvärr mitt i allt. Har sen försökt själv online men det har inte funkat. Men så gick jag och Amanda med förra veckan och tävlar lite, då kändes det bra mycket mer peppande igen! Dock har hon hälften att gå ner motför mig så det lär bli en lång resa ensam sen också! ;) Och denna vecka, hade gått ner 0,8 kg i fredags! I lördags fuskade jag (och även Amanda) då vi hade partaj men tänkte att en dag kan väl inte förstöra allt. Men jo då, upp 0,2 kg över startvikten förra veckan! Snacka om opeppande när man skött sig så bra annars. Kan tillägga att min kära tävlingskompanjon gick ner mer än möjligt typ! ;) Trodde nästan jag skulle få kickstart som har så pass mycket övervikt men nehej! Och denna vecka är det påsk. Vi ska ner till Johans familj och då är det svårt att räkna när man äter hos andra plus att det är påsk som sagt. Blir till att hålla igen rejält! På lördag är det fest men det lär väl inte bli nåt för mig.... Kan inte få ett till sånt här bakslag då ger jag upp! Mitt mål är att nå 10%-gränsen till sista maj! ;) Wish me luck! I övrigt älskar jag Viktväktarna då man verkligen kan äta allt men med måtta. Det passar mig perfekt. Sötsugen är long gone dessutom! :) Bara första dagarna som va riktigt jobbiga. Sen är det grymt ekonomiskt för mig som annars köpte hem nåt att småäta på varje dag.

Lite av veckans mat:


Den vanligaste frukosten numera - äggmackor och smoothie. Mums!


Laddat upp för nya livsstilen! :D


Tomat- och mozarellasallad


Pasta, köttfärssås, champinjoner, gurka och lite riven ost


Musslor i grädde, vitt vin, persilja, vitlök och schalottenlök med bröd! Favvomaten ♥ Vatten i vinglas! ;D


Räksallad med vitlöksdressing och vitlöksbröd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0