Enda tiden man hinner blogga numera...

Är såhär på kvällen när lillen sover och man hunnit få i sig middag! Han är ju vaken bra mycket mer än innan. Dock när vi har slappdagar som idag har vi sovit en del, men då båda två. Dessutom sover han bäst när jag ligger bredvid och han somnar inte ensam på dagarna om han inte är helt utmattad. Men på kvällen somnar han som tur är själv.

Jag hatar såna här långa dagar, Johan kom hem strax efter 20 och vi hade inget för oss. Jag vet liksom inte vad jag ska göra för att roa honom, så då blir det att vi sover en massa timmar under dagen, lyckas bara roa honom max 2 h itaget sen sover vi igen. Jättejobbigt han blir väl understimulerad. Men vi leket i babygymmet, babysittern, pratar, sjunger och busar lite. Men det gör man max 2 h sen då?! Hehe. Hoppas det blir lättare och lättare att roa honom. Han är fortfarande för liten för att roa riktigt med leksaker och man kan inte sätta honom på golvet liksom men för stor för att inte bry sig! :P Det är galet, han vill bli buren jääääämt! Alltså, i stort sett hela hans vakna tid får jag bära runt på honom och gå runt här hemma, kan inte lägga honom bredvid mig eller nåt... Då är det gnäll, gnäll, gnäll fast jag försöker underhålla honom i liggande läge. Jag får inte ens sitta ner med honom i famnen. Min rygg kollapsar snart och det är bara jobbigt för jag får gå runt runt här i ensamheten! Tycker det är jättesvårt, hehe.

Ja ja, imorgon är det måndag igen och denna vecka har vi saker planerade. Skööönt! Hatar när Johan jobbar helg och dom flesta andra är lediga så dom har familjehelger, då blir man så ensam! :) Vi börjar i alla fall veckan med babyträff och lunch hemma hos Lina och Jameson imorgon! Ska bli mysigt! :D

Nu ska jag försöka umgås lite med min karl och titta på NCIS! Gooodnatt!


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Elvira blir skitsur om jag lägger ner henne. Däremot är hon (oftast) ganska nöjd om hon får halvsitta t ex i sängen medan jag viker in kläder. Funkar även att korta stunder ha henne i matstolen medan man snabbt som attan dricker en kopp kaffe eller äter en hel matlåda i en och samma tugga typ ;) haha.



Förresten, har nog glömt att svara på din kommentar om kameran etc. Vi har en Canon EOS 60D med två olika objektiv, ett 17-40 mm samt ett fast på 50mm som är extremt ljuskänsligt och väldigt prisvärt. Det är även det jag fotar allra mest med. I övrigt har vi sedan bara ett stativ, som jag ibland använt till bilder på mig och Elvira. Bilderna är tagna mot en vit vägg och vissa kläder/grejer har jag antingen lagt på vårt köksbord som är vitt eller på golvet på ett vitt lakan. Det ser därför ofta överdjävligt ut i vårt vardagsrum där allt är framplockat :P

2011-10-10 @ 11:30:05
URL: http://enannandelavstockholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0