LCHF!

Efter mycket velande har jag kommit fram till att jag ska börja med LCHF inom en snar framtid. Det som fick mig att tveka är att jag testat innan och jag klarade inte av att äta så mycket fett som att ha grädde i kaffet och ägg och bacon till frukost liksom! Men blev peppad när jag märkte att det finns dom som inte alls äter så extremt med fett men skippar kolhydrater så gott det går och äter fullfeta produkter och går ner bra i vikt! Jag menar det är inga problem för mig att få i mig fettet ändå tror jag, lite brieost och andra grejer kan lätt slinka ner! :D

Jag lär sakna bröd och potatis mest och det finns ju faktiskt LCHF-bröd i butiken, likaså LCHF-glass och det finns mycket bra recept. Så jag ger det en chans i alla fall! Och inte bara för viktens skull utan även för min hudsjukdom, LCHF-kosten verkar ha haft bra resultat även på den så som sagt, vi ger det en chans! :) Någon enstaka gång lär man fuska, det vet jag att jag kommer göra och det gör även andra men ger det resultat lär man inte vilja fuska speciellt ofta! :) Men någon gång blir det väl en potatis eller brödbit får inte bli varje vecka dock! :D

Frågan är vad man ska söta med när man t ex gör en efterrätt. Står ju alltid om det sötningsmedlet Stevia men tror det är ganska svårt o få tag på. Men det är naturligt och inte som sötningsmedlen i butik. Det jag gruvar mig mest för är att om jag ska göra något sött är det sötningsmedel och lightprodukter som gäller och jag KLARAR inte av light-smaken! Men man kanske vänjer sig! ;) Lite halvdumt o börja innan jul men har bestämt mig för att göra jag bra ifrån mig ska jag minsann fuska med det jag vill på julafton!

Dock börjar jag inte direkt nu, är lite fattigt såhär i slutet av månaden så måste äta det jag har hemma först och det är inte LCHF-vänligt så får se när vi ätit upp det, då börjar jag! Johan är också på även om han inte ska gå ner i vikt lär han inte dö av att äta det men han kan ju fuska även med kolhydrater dock inte så mycket här hemma för att slippa fresta mig men det är struntsamma om han köper och äter en macka liksom men här hemma kommer han äta samma middag som mig och så! Men jag kommer inte vara extremstrikt, kommer äta lite morötter och sådär som dom som kör stenhårt skippar men jag kommer äta det ibland. Det är inte förbjudet men inte helt ok heller i LCHF. Mellanting! Någon här som går/gått på LCHF? Tankar?

Kommentarer
Postat av: Rose-Marie

Hej! Jag har testat, sötsuget och frukosten satte stopp för mig. Främst jobbigt när man jobbar, när man bara är hemma funkar det faktiskt mycket bra. Jag åt mest ägg till frukost och syndade med både morötter och godis och det funkade ändå. Tror dock att om man vill att det ska funka en längre tid ska man fuska så lite som möjligt ;)

2011-11-16 @ 18:46:21
URL: http://rozieslimfit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0