Hallonbladsthé!

Jag fick en låda med några påsar 48% hallonbladsthé här om dagen, det har jag tjuvstartat med då det inte är så starkt! Men vid 35 fulla veckor kan man börja med 100% hallonbladsthé, fick dom här om dagen så nu ligger en stooor påse och väntar! :D Börjar med det någon dag denna vecka i alla fall, har ju gått 35 fulla veckor på torsdag så börjar nog då.

Jag vet inte alls om det funkar men jag tycker allt är värt ett försök! Dock är det ju inte för att sätta igång förlossningen heller men verkar som att det verkligen hjälpt många att få en lättare förlossning, bättre läkning och mindre blödningar efteråt. Överlag i alla fall! :) Så absolut värt ett försök för den sakens skull. Man kan få en del sammandragningar/förvärkar av det också vilket bara är bra för livmodern att få öva sig! Någon som har erfarenhet av hallonbladsthé?

Och om 3,5 vecka ska jag minsann börja köra på alla metoder som finns för att sätta igång förlossningen, klyschor eller ej, det kan inte skada i alla fall! ;) Tycker han ska komma ut en stund innan midsommar!



Kommentarer
Postat av: Mathilda

haha, jag känner samma, trots att jag varit cool-lugn innan och tänkt "hon kommer när hon kommer." men alltså, jag vill ha ut bebis NU! ok, om 2-3 veckor vore mer lagom - då är hon helt färdigbakad också. att behöva gå över tiden känns som värsta mardrömmen just nu. dessutom blir jag lite blödig när jag tänker på att vi kanske får fira (hur mycket man nu orkar fira) midsommar tillsammans med en ny liten människa... och då känner jag ännu mer att jag vill att hon ska födas innan dess.

2011-05-18 @ 22:53:34
URL: http://enannandelavstockholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0