Fullspäckad dag igen!

Puh! Jag som bara legat hemma sen jag fick semester typ nu har det vart full rulle slutet av förra veckan, helgen och idag! Behöver nog en lugn dag hemma imorgon tror jag bestämt... :)) Ska faktiskt bli skönt då!

Igår bjöd vi mormor och morfar på lunch, det blev min paprikasoppa och bröd. Väldigt lyckat! :) Efter det åkte vi hem till mamma med liten tårta och blommor på Mors dag, blev även bjuden på middag där. Sen blev det en lugn kväll och som vanligt en film innan vi somnade! :)

Idag har vi börjat med lite sovmorgon sen iväg och hämtade den nya babyboxen, handlade ett par saker och åt lunch på amore. Man får ta vara på tiden man får nu innan bebis kommer, älskling kommer jobba i stort sett varje dag hela juni, han är ledig max 1 dag i taget förutom nästa vecka när han är ledig 2 dagar men då ska dom på kryssning med jobbet. Så vi får försöka umgås och göra något i alla fall! Ska nog till Axmar brygga på söndag också för att hinna göra något sånt vi inte lär hinna med sen! :) Hur som helst, efter vi ätit lunch lämnade jag älskling på jobbet vid kl 13 sen åkte hem för att slänga in tvätt. Mest barnkläder och sängkläder till bebis blev det idag. Kom på nu i efterhand att jag inte tvättat sängkläderna till vagnen! Jäkla skit... Tänkte fixa det även om det inte är brådska och kan göra det sen men hade vart skönt att ha det klart... Well well, får bli nästa gång! Annars fick jag allt tvättat... Hade noll energi där efter men vi åkte och klippte klorna på Sammy på Jycken & co och han skötte sig exemplariskt sen åkte vi hem igen och jag hämtade upp tvätten och nu är jag faktiskt ganka pigg.

Orkar dock inte baka som tänkt, får bli imorgon eller så om jag inte får nåt ryck senare! Nu tänkte jag få tummen ur och bädda klart i spjälsängen när allt är tvättat och packa BB-väskan lite! :) Är visserligen 3,5 v kvar men kan bli tidigare också, lika bra att vara förberedd, inte säkert man har lust att packa när det väl sätter igång liksom så varför inte förbereda! :)

Nej, nu ska jag sätta igång medans jag fortfarande har energin, haha! Har slängt iväg en beställning från H&M också och ska snart skicka en beställning på ett par (eller tre) sommarskor, vet inte var än dock. Måste hitta några ballerinaskor nu i alla fall! Älskar att nätshoppa! ;) Men det är inte lika kul när fakturan kommer, haha.

Hoppas ni har en fin dag i det härliga vädret! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0