Tradera-freak!

Ha ha, allt kretsar ju kring bebis-saker och jag har blivit ett Tradera-freak nu! Sitter och kollar där hela tiden om det kommer in nåt kul... Hittills har jag vunnit en bok "Du ska bli pappa" till Johan, som har fått väldigt bra kritik. Sparade nästan 100 kr på den i alla fall! :) Jag är egentligen inte så mycket för begagnat men kollar lite bebiskläder ändå och hittade en vanlig söt body idag som jag fick för 1 kr (+ 12 kr frakt) sånt kan man ju leva med och alltid bra att ha lite extra kläder när man inte har tvättmaskin och sådär! :D

Kollade igenom kläderna jag köpt igår och har bara köpt storlek 62 och något i 68 (en stickad overall) och ett set i 56. Jag är ju helt säker på att jag kommer få en monsterbebis! Men ska ändå skaffa lite i storlek 50 och storlek 56 kommer han troligtvis kunna ha i vilket fall så måste införskaffa lite sånt! :D Men allt är liksom för fint för att köpa i för smått ha ha, men nu så blir det bara storlek 50 och 56 i fortsättningen har så det räcker i storlek 62! Det hinner jag köpa när han kommit också.

Annars får jag lite panik hur vi ska hinna köpa allt. Eller hinna, hur vi ska hinna ha råd snarare! Nästa månad blir det inte mer än 3D-ultraljudet och lite kläder eftersom jag varit tjänstledig en vecka nrä jag var utomlands kommer inte stålarna växa på träd, det gör dom inte annars heller men än mindre då! ;) Så sen är det lönen i april och lönen i maj kvar. Krisar det så lönen i juni också! Får som tur är 3 fulla löner där.

Men vi är hyffsat sparsam förutom att Johan tömmer ett mjölkpaket på 12 timmar (lite förbannad i morse när jag inte fick min dagliga gravid-oboy ;)) och ska käka ute idag. Och i ren protest gjorde jag också det! Sparsamt va... Ha ha! Men men... I slutet av mars har dom rea på babyskyddet vi ska köpa i Hudik, dom hade rea på 2010 modellen nu men som tur var frågade jag och då skulle dom även ha på 2011 modellen (2 färger, en av dom vi ville ha :D) i slutet av mars. Så då bär det av upp dit för att köpa det.

Well well, jobbat tre kvällar nu, helt slut! Har ätit middag och väntar på att älskling ska komma hem så man får lite quality-time innan det är dags att sova! Men han kommer efter kl 22 och jag börjar tidigt imorgon så blir ingen lång stund man hinner ses :( Tur att han är ledig på lördag! Då ska vi hem och pimpla lite hos mamma och pappa, he he mys :D

Hämtade för övrigt min babybox från Pampers idag på Barnens Hus. Måste säga att jag är lite besviken! Trodde den skulle innehålla nåt mer... Det varierar ju men det va riktigt lite. Vissa har fått nappar, oljor, salvor, en hel del rabatter osv. Det enda man fick här var blöjhinken som då verkar bra och sen en burk vanish, några blöjor och några amningsinlägg. En hel drös reklam och EN rabattkupong på vanish. Som gick ut december 2010! HA HA, hur tänkte dom där? Ja ja. Gratis är gott i alla fall! :)

Någon som vet om man får den där Libero-väskan på BB i Hudiksvall? Den verkar bra mycket bättre i alla fall så den ser jag fram emot. Ska även beställa dom andra gratisboxarna man kan få sen får man nog en del småsaker på Baby & Barn-mässan i Göteborg. Jag älskar gratis-saker! ;)

Nu ska jag kolla igenom min IKEA-katalog som kom idag innan älskling kommer och det är läggdags.

Kommentarer
Postat av: Sofie Axelsson

Tradera är hur bra som helst!

Jag muttrade lite förra veckan att jag tyckte det blev dyr frakt på ett klädpaket jag vann men sambon frågade om jag var knäpp. Totalt 141 kr med frakt och då var det 8 st bodys, 8 par byxor, en klänning, 2 set byxa/tröja och ett par tights.

Allt i superfint skick. Bara onödigt att köpa bebiskläder nytt!

Jag gjorde tabben att köpa massa i strl 50 innan hon föddes. Hon vägde 3450 g och kunde ha dom i 1 vecka så du vet ;). Jag hade skippat ALLT i 50!



Att du tog boxen från Barnens Hus kommer du bittert ångra =S. Vi fick samma saker i som du men det du gjorde var att skriva på ett papper som godkände att en miljon säljare får ringa upp dig. Slutade med att jag drog luren i örat på dom.



I Hudik får du Liberobox och Babybag med mkt finare saker! Bla body och strumpor från Polarn o Pyret, massa salvor, oljor, leksaker och blöjor.

2011-03-10 @ 08:01:36
Postat av: E

Kan du inte lägga upp vart man kan få gratisboxar?!

/E

2011-03-10 @ 09:59:38
Postat av: MANDY-

Ja du får libero väskan på bb. och även en till tygväska med mer saker från pampers.. Det är jätte mycket saker i dom väskorna.. Två blöjpaket, bodys, massor av oljor och allt sånt.. jag hade inte ett skit sånt innan men nu har ja nog så jag klarar mig till rivr blir 1 :P

2011-03-10 @ 11:14:36
URL: http://mandyys.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0