Varmt idag igen!

Jag längtade efter sommaren men det är ingen höjdpunkt att vara höggravid i den här värmen, så jag ser fram emot veckan som lovar ca 13 grader och regn/mulet, ska bli fantastiskt, hoppas väderprognosen håller det den lovar! ;) Vill såklart ha fint väder resten av sommaren dock (men nån gräns på värmen ändå!!). Men igår och idag är det ooooolidligt! Ligger här utslagen men idag har jag i alla fall fläkten... Den låter så mycket så man kan inte ha den på natten men t o m Johan som inte ville ha den på inatt vaknade vid 3 också lika svettig som mig och knäppte på den, haha! Skönt!! Men nu ligger jag framför tv:n och svalkar mig...


Johan jobbar ju varje dag i stort sett, så även idag. Ska hämta honom kl 18 idag i alla fall, alltid nåt! :) Dock har vi väl ändå inget speciellt vi ska göra men vi kan hjälpas åt att städa lite, promenera hunden och så ska jag komma på vad sjutton vi ska äta till middag, har ingen fantasi! Egentligen inte ens ork att laga mat men Johan måste ju ha lunchlåda med imorgon också så något får det bli... Varma mackor hade funkat men mindre bra i lunchlåda kankse! ;) Har en stor vattenmelon i köket dock som vi kanske får trycka ikväll, he he! Borde baka kakor också men känner inte riktigt för det i värmen få se om jag ändrar åsikt senare ikväll! Annars får det bli någon av dom regniga dagarna i veckan!

Nej fy, har alldeles för mycket att göra men noll energi. Nu får du komma ut bebis! Känns helt hopplöst fastän jag har 11 dagar kvar till BF har jag redan tappat hoppet om att det kommer någon bebis... :P Det är så sjukt påfrestande nu sista veckorna så jag vet inte var jag ska ta vägen! Håll tummarna för att han vill komma väääldigt snart! :) Kommer bli bra less om det drar över BF också, haha, vill inte ens veta hur utmattad jag kommer vara då...

Nu äter jag min gooooda lunch, rester från middagen igår, helt galet gott! Och dricker min liter hallonbladsthé för dagen! Kom på precis nu att jag lovade recept på en maträtt tidigare för ett par veckor sen, har helt glömt det. Sorry! Ska leta upp det och försöka få ut det här snarast! :) Det var på tacogrytan jag gjorde... Sen ska jag även få in bilder på shoppingen bara jag orkar fota det! Kanske när värmen lagt sig lite ;)

Hoppas ni njuter i värmen i alla fall! :D





Kommentarer
Postat av: Jessica -The Truth And Other Disasters

Oj vad jag känner igen mig! Minns förra sommaren då jag höll på att DÖ av värmeslag. Och mitt barn föddes i november så jag var ju inte ens sååå gravid :P Vi sov med balkongdörren öppen OCH fläkt :P

Vet sååå väl hur det känns att "ge upp" och tro att bebisen aldrig ska komma, det gjorde jag också innan BF, men sen kom hon sex dagar innan ändå :) Hoppas du står ut i värmen och att bebis vill titta ut snarast :)

2011-06-13 @ 15:36:02
URL: http://jayde.blogg.se/
Postat av: Tre ungar och bebis i magen

Nej. Njuter inte heller värst mycket, men jag tycker det är ganska skönt att få lite färg i ansiktet. Slippa vara tjock OCH blek:)

2011-06-13 @ 18:53:56
URL: http://www.treungar.blogspot.com
Postat av: Jessica -The Truth And Other Disasters

(sv) Haha jaa, jag var ungefär i mitten av graviditeten förra sommarn. Eller ja, i slutet av sommaren var jag ju i tredje trimestern men jag borde ha mått rätt bra ändå tycker jag :P Men fyy, blev sååå svullen och svettig haha!

Jag gjorde typ allt för att få ut henne tidigare :P Hallonbladste, gick i trappor, åt allt jag blev tipsad om för att få igång det :P Haha var ganska desperat :P Sen gav jag upp och låg i sängen och åt och tittade på serier en hel dag och då började jag minsann få lite värkar! Sen tog jag en promenad i en jobbig uppförsbacke när jag hade haft molvärk hela eftermiddagen och jag är övertygad om att det hjälpte förlossningen att starta haha. Morgonen efter var hon i alla fall ute :) Har du testat några myter för att det ska starta? haha

2011-06-14 @ 00:26:11
URL: http://jayde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0