23 juni 2011

Idag är dagen vi väntat på i 9 månader! 23 juni 2011. Dessvärre ser det inte ut att bli någon bebis den här dagen men man ska aldrig säga aldrig, dagen är inte slut. Men senaste dagarna (veckan) har jag fått en hel del "falsklarm" som gett mig lite hopp mot kvällen, lagt mig och hoppas vakna av värkar på natten men i stället vaknat på morgonen till ytterligare en dag utan några som helst känningar. Antar att det blir lika imorgon! Har även fått för mig att det kommer starta en natt därför har jag inte så mycket hopp om idag men det kan lika gärna starta mitt på dagen!

Det är lite roligt när jag pratat med mamma och mormor och kommit fram till att det lika gärna kan starta på dagen, utan några som helst känningar före och det finns risk för väääldigt snabba förlossningar då deras vart precis så. Barnmorskan säger också att det kan gå i generna, man är bygd rätt osv och jag är ganska likt bygd dem i höfter och bäcken kan jag tro så det finns en "risk" för en väldigt snabb förlossning även för mig även om det såklart kan bli tvärtom. Men man ska nog inte stanna hemma längre än nödvändigt när man ska åka ända till Hudik! Klagar inte på om det går snabbt över men vill gärna hinna in... :)

Hur som helst, för tillfället känns det bara som att jag blivit lurad, det är bara chips i magen och ingen bebis alls! ;) Nu får man i alla fall en helg att fördriva tiden med lite aktiviteter samtidigt som man inte alls är sugen att umgås med folk, har inte vart på över en vecka och ännu mindre nu känner jag när det går mot övertid. Men dagarna går ju i alla fall! Om han inte bestämmer sig för att dyka upp i helgen vill säga.

Jag var hos barnmorskan igår, vi bokade in en tid på förlossningen för överburenhetskontroll och hinnsvepning, dessvärre skulle jag fått en tid nästa fredag 1 juli men då dom inte hade personal där då fick jag en tid först måndag 4 juli, 1,5 vecka över tiden innan man får en knäpp i rätt riktning som hinnsvepning! Vilket innebär att hjälper den då och han inte kommit innan lär jag missa både Rivers dop och min systers kalas. Mindre kul! Men vad gör man... Olägligt i så fall dock! Flera dagar senare än det kunde blivit, men dom verkade inte vilja lägga mig den 30 juni i stället. Dock passade det ju bra att Johan är ledig den 4:e så vi slipper krångla så det är väl bara att vänta och hoppas han kommer självmant innan! Det känns som att han inte kommer göra det men chansen är ju rätt stor ändå att han kommer inom 1,5 vecka! Så vi får hålla tummarna för det först och främst!

Annars var allt bra hos barnmorskan, värdena var som dom skulle, bebis var lite slö han rör sig inte mycket nu förutom igår kväll va de livat ett tag men han var sjukt lugn hela dagen igår o hittills idag och hjärtljuden låg på 136, inget oroande tyckte BM då han antagligen börjar få den rytm han ska ha utanför sen och är lite slö nu innan förlossningen. SF-måttet hade ökat 1 cm sen sist (förra gången stod det stilla) och han har sjunkit ner långt och ligger fortfarande fixerad, så något händer ju! Hade han legat långt upp hade det känts lite längre bort men han ligger låångt ner! Vikten +/-0 kg sen sist, så alltså prick +10 kg sen inskrivningen vilket BM tyckte va bra! :) Sa att jag skulle upp max 10 kg så klarade mig precis, ha ha. Bara gått upp 2 kg sen i slutet av april i alla fall fast det är nu bebisen växt som allra mest! Och jag har ätit som en häst, vet inte vad som är fel! :P

Hur som helst, inte mycket känningar men har hopp ändå som sagt har mamma o mormor aldrig heller känt nånting innan och det bara satt igång och max 2 h senare har alla ungar vart ute från allra första värken. Så det behöver inte betyda något! Att jag fått mer sammandragningar (som inte gör ont) och att bebis sjunkit ner långt och för första gången började läcka från brösten igår så är det väl ett steg närmare.

Håll tummarna att bebis vill komma på sin dag ändå! ;) Även om 24:e juni låter bättre som datum och Midsommarafton och allt he he. Han kan ju komma inatt också! Så hoppas, hoppas. Vi längtar efter dig lilla prinsen!

Kommentarer
Postat av: Sofie Svedin

Jag vaknade varje morgon efter BF och var arg att det inte hade börjat under natten, för precis som du så var jag inställd på det då det hänt "alla andra" på natten.



Blev ganska paff när jag skulle börja storstäda kl 11 en fm och det kom lite vatten. Hade väntat mig en störtflod men nä då, kan tydligen komma lite i taget också eftersom bebis trycker på neråt och "stänger till" =)



(Jag hann storstäda hela huset och skicka Svante på storhandling på E-center så allt var tipptopp innan värkarna startade, skönt =P)



Hoppas han kommer snart och lycka till =D

2011-06-23 @ 09:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0