Ultraljud!

Ja, vad ska man säga! Det är ju en upplevelse som inget annat man någonsin varit med om... Först var jag så nervös, somnade kl 04:30 inatt!! När jag satt i väntrummet ville jag dö ungefär och när hon satte maskinen mot magen och först kikade runt snabbt tänkte jag "fan, det är tomt!" för man såg inget direkt, ha ha. Men sen fick hon upp en bild och man såg hjärtat picka på! Vilken lättnad det var!! Sen kollade hon runt allt och allt var perfekt, så inga missbildningar vad man kunde se här i alla fall och bara en bebis! Puh! ;) I början var han jättelugn och fin, låg på rygg och vi hade kunnat få jättebra bilder men bilderna kom hon på efter allt och då var han så livlig så det blev inga bra alls och han hade lagt sig och kikat neråt! Fick i alla fall bilderna eftersom det inte blev några bra... Han var lite blyg också och ville inte visa könet men hon sa att hon kanske sett en skymt... Sen kollade hon flera gånger och jag tyckte det såg ut att va en pojke men svårt för mig att se, jag har ju känt på mig att det är en pojke också! Sen sa hon efter att hon kan inte alls lova något men till 60% såg det ut att vara en pojke, så lutar åt det. Får se mer på 3D-ultraljudet i April men jag trodde pojke redan innan så det är det jag tänker nu! Köper kläder i "pojkfärger" vilket även passar bra på flickor. Det är svårare tvärtom hade dom sagt flicka hade jag velat köpa massa rosa och det blir lite svårare på en pojke kanske... : ) Men han var frisk och livlig och allt såg jättebra ut! Sån lättnad :) Det var en sån sjuk känsla att se den sparka när man inte känner något liksom. Och varför jag inte känt något än beror nog på att moderkakan ligger i framvägg precis som jag trodde. Troligtvis därför magen inte växer sådär galet mycket också! Men verkade som den såg bra ut och inga problem vad det lät som (att den skulle ligga för på något sätt). Datumet vi hade innan var 24:e juni det hon fick fram nu var 23:e juni, så hon tyckte vi kunde sikta på det vi hade. Men åh andra sidan går nog BM efter datumet på RUL och en dag närmare, vad gör man inte ;) Ha ha! Då blir det veckobyte på fredagar i stället. Känns bra! :D Även om det inte är midsommarafton beräknat längre men men. Alltså är det 150 dagar kvar till BF just idag också! :)

En givande dag i alla fall! :D Bjuder på en liten bild på knyttet nedan!
Shoppade lite efteråt också, det får ni se sen...



Kommentarer
Postat av: Rebecca

Va mysigt!

jag blev ju gravid den 23e juni :D

och nu när du fick ändrat så har du 100 dagar kvar när jag nått bf eftersom att jag har 50 :D lite kul ju! <3

hoppas du inte längre e så orolig :)

onödigt att oroa sig när man kan njuta :D

massa kramar! jag saknar dig :'(

2011-01-24 @ 17:57:56
URL: http://staaaacey.blogspot.com
Postat av: Sabine

Grattis grattis! Så skönt att allt såg bra ut! Men Alice var jag inte alls nervös inför rul men nu denna gången med Harry var jag skit nervös. Har en vän som fick ma som upptäcktes när hon skulle ha sitt ul, samt en annan som fick avbryta graviditeten pga missbildning, fick hon också veta på rul. Så pga de var jag mer nervös nu. Men det är ju ovanligt att något sånt händer. Skönt att din lille plutt mår bra:)



Sägs ju att det är lättare att se pojkar än flickor. Vi ska med göra 3d ul men vi vet vad det är i magen för de var inte svårt att se om du hajjar;)

2011-01-24 @ 21:52:45
URL: http://allavifina.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åhh vad kul att allt såg bra ut :)



Man såg klart och tydligt att jag ska få en liten pojke då han mer än gärna ville vara med och visa upp sig. Haha. Hoppas han vill vara med på kort sen lika mycket när han väl är född menar jag :) Haha.

Vid inskrivning på MVC hade jag också BF 24 Juni :) Fick sen massa olika datum men vid RUL så flyttade dom tillbaka mig till 26e Juni :)



Ska också göra 3D/4D UL. Ska bli så spännande.

2011-02-16 @ 13:36:20
URL: http://lyyckligaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0