Trerätters middag!

Idag fick jag för mig att göra en trerätters middag till mig och Johan, jag brukar alltid vilja göra det men aldrig orka men idag handlade jag och har nu gjort desserten som står i kylen. Men handlingen som pågick i någon timme och desserten som tog någon timme fick energin att sina... Till råga på allt spydde hunden i soffan, självklart enda gången han ligger i den soffan där vi inte har en filt (som annars bara kunde slängts i tvätten) så det va bara att torka spya. Precis vad man känner för just nu, jag som alltid är kräkmagad är inte mindre just nu kan jag säga!! Spyr nästan av att borsta tänderna och tanken på pizza, ha ha!

Måste snart börja "rensa" fläskfilén men har lite ångest för jag är sååå dålig på det.
Måste också förbereda för potatisgratängen och sen fixa förrätten tills Johan kommer hem. Det blir i alla fall smörstekt sparris med pinjenötter, parmesan och balsamico till förrätt. Till varmrätt fläskfilé fylld med mozarella och soltorkade tomater och potatisgratäng + avokadosallad. Till efterrätt blir det cheesecake med digestive- och pepparkaksbotten och hallon i + en bärsås till. Och sen ostbricka! Hur ska vi få i oss allt?? Haha! Tur vi har hela kvällen på oss ;)

Jobb imorgon! Så måste sova i någorlunda tid men lite lär vi väl hinna umgås. Man får ta lite qualitytime såhär när man jobbar så mycket och inte hinner ses... :) Imorgon lär vi inte ses alls nästan!

Återkommer med bilder senare :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0