En helt ok natt!

Inatt hade Leon en rätt bra natt faktiskt. Han åt vid 21:15 och efter det somnade han nästan direkt i sin säng. Så jag och Johan tittade på film, att man aldrig lär sig att man ska sova när lillen sover? ;) Men man behöver få lite tid för sig själv och umgås inte bara sova! Så vid 23:30 eller något sånt la vi oss. Sen vaknade Leon för mat vid 01:40 och va även tvugen att byta blöja men efter det somnade han om snabbt. Likaså när han vaknade för mat nästa gång vid 04:40, då åt han och behövde byta blöja då jag trodde den läckt för pyjamasen va helt blöt men han måste ha svettats, hur han nu kunde göra det då det va svalt och han hade bara en bomullsfilt över sig och en tunn pyjamas. Hur som helst, efter mat, blöjbyte och på med en body (alla pyjamaser ligger numera i tvätten, haha!) så slocknade han snabbt igen. Vaknade sen till redan vid kl 6 men gick dit och vaggade honom lite i rumpan så somnade han direkt! Och vaknade kl 7 då jag trodde han skulle ha mat men efter en stund när jag kom tillbaka med maten hade han och Johan slocknat om i våran säng, hehe. Men vid 8 eller 9 (inte helt koll på tiden :P) vaknade han och tyckte det va matdags! Så efter mat och en del gråt somnade han om bredvid mig och vi alla 3 somnade om till 11:15, haha. Tog en stund innan jag fick upp dom också!

Nu ska vi snart ner på Strömmingsleken och kika lite! Tänkte ta mig en tur ner ikväll o kika också men nu ner för Langos till lunch och kanske handla lite, eh! ;) Som att jag inte shoppat nog! Har nog köpt bebiskläder för flera tusen denna månad, så nu är det köpstopp, förutom att han behöver kläder till dopet, hehehehehe. Så det ska handlas när vi är nere i Alingsås tänkte jag! Ska lägga in här vad jag shoppade här under veckan! Usch, kan inte gå in i en butik utan att komma ut med bebiskläder. Men han behöver en del i 62 nu då han kommer ha det snart inom några veckor tror jag, lite beroende på butik. Lindex kan han fortfarande ha strlk 50 :P Men det är på gränsen så det ska läggas undan nu. Kapp ahl har han fortfarabde 56 och lär ha ett tag till men H&M däremot kan han ha 56 men vissa plagg känns små så får nog ta 62 där snart. Usch! Men som sagt, när han går upp i 62 så lär han ju ha kläder hemma! ;) Och en del är lite höstigare kläder.

Jag måste dock även hitta något till mig själv att ha på mig på bröllopet nästa helg och på dopet helgen efter. Får nog leta det i Alingsås också! Fy, hatar att leta kläder till mig själv och har så ångest att stå i kyrkan framför folk. Känner mig fulare och fetare än nånsin och inte hinner jag gå ner speciellt mycket. Tack gode gud i alla fall att mina gravidkilon försvann inom en vecka! Men ändå, 26 kg to go! Hua!! Och det går ju sådär om jag ska vara ärlig... Men jag försöker i alla fall! :) Dock inte till 100% men försöker göra nyttigare mat hemma o äta mindre portioner, alltid något. Plus att jag slutat köpa hem läsk helt! Så det är framsteg i alla fall! :-D

Nej, nu är det dags att göra mig i ordning och sen göra i ordning lilleman så vi kan gå ner på marknaden! :-) Återkommer med bilder på shoppingen och från dagen sen ikväll. Önskar lite att jag kunde gå ut ikväll men är såklart värt att vara hemma för lillen men den här kvällen går man ut varje år annars, hehe! :-) Riktigt kul brukar vi ha! Men önskar lite att vi bodde i hus i alla fall så vi kunde grilla, är ju sååå sjukt fint väder.

Men men, nu ska jag som sagt få tummen ur och göra mig i ordning, hade tänkt vara på marknaden för en timme sen men vi somnade ju om så det blev ej så.

Ha en fin dag! :-D

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Sist vi var på BVC, då Elvira var typ 4,5 vecka... vägde hon 4800 gram och var 56,5 lång. Ska dit nu igen nästa vecka så ska bli spännande att se vad hon väger och hur lång hon är. Vid födseln var hon iaf 4092 gram tung och 53,5 lång.



Läste att du fått "tillsägelse" om att Leon gått upp så mycket i vikt, är det skillnad på sånt om man ammar eller ger ersättning? Jag helammar Elvira och från BVC har vi bara fått positiva kommentarer om hennes viktökning. Ja, förutom en gång då hon knappt ökat alls.. men det var i samband med hennes förkylning så det var inte så konstigt.

2011-08-13 @ 13:15:19
URL: http://enannandelavstockholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0