Föräldrakurs!

Idag var första träffen med föräldragruppen! Det var bara juli-mammor, många som har BF en månad efter mig. Klart det kändes lite trist att dom inte tröck in mig i den gruppen innan med dom som har BF precis runt mitt datum. Men det var ett trevligt gäng! Så jag är nöjd ändå! :) Ska bli kul att gå dit. Johan tyckte också det va skönt att prata lite med andra pappor. Så det kommer absolut vara kul att gå dit och få höra lite mer. Johan kunde väl dock vart lite mer engagerad men han gillade just det att få prata med dom andra och få kaffe, haha! Han tyckte det va onödigt att höra om förlossning, smärtlindring osv. Men jag tycker det är bra att dom också får information innan så jag hoppas han tar åt sig och lyssnar ändå, annars blir jag orolig! Hehe.

Nästa träff är på måndag, ska bli spännande. Det jag oroar mig mest för är filmen om förlossningen, visar dom film från när huvudet kommer ut där nere då tuppar jag av! På allvar... Sånt vill jag inte se! Hoppas inte!! :)

Det jobbiga är att vid en träff ska min gamla BM hålla föredrag och jag bytte ju... Hoppas hon inte tror det berodde på henne! För det gjorde det ju inte utan enbart på att jag ville hellre gå uppe på sjukhuset... Bytte ju efter inskrivningen!

Hur som helst, imorgon är det besök hos BM för lite prover och så igen. Rätt säker på att bebis inte vänt på sig! Blir mer och mer orolig för varje dag, har ingen lust att genomgå ett kejsarsnitt! :/ Så håller tummarna att han har vänt sig men tror inte det, känner vad jag tror är huvudet under revbenet hela tiden. Han har några veckor på sig men det börjar bli trångt så blir mer orolig ju längre tid det tar... :P

Nu måste jag göra middag, Johan kommer från jobbet när som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0