Stora förändringar?

Det verkar bli ännu större förändringar den närmsta tiden än bara ett tillskott... Johan är ju i Stockholm nu för uttagningstester för GMU, pliktverket. Han är nu preliminärt antagen vilket verkar vara ganska säkert att man då blir antagen till utbildninen åtminstone. Som jag förstått ska han då utbildas i Stockholm februari-april, känns inte så lockande att vara ensam i 3 månader och dessutom ska man lyckas ha hand om hunden och ha tid för det! Han kommer få betydligt mindre med pengar och till råga på allt kommer han troligtvis inte kunna följa med utomlands när pappa fyller 50 vilket känns surt dels för att vi skulle få en utlandsresa ihop innan bebisen kom och dels för att dom nu lagt ut över 10 000 kr och betalt allt och han bangar så går dom 10 000 kr till spillo... Känns inte jättekul, för deras skull heller! :/

Jag vill vara glad för hans skull men allt kommer bli så jobbigt och annorlunda, allt kommer liksom förstöras. Men jag kan inte sabba hans drömmar. Men hur ska jag kunna med att sitta här med ett barn och han åker till Afghanistan i ett halvår, det kommer visserligen dröja ett tag så bebis kommer hinan växa på sig och så men ändå, det kommer vara så sjukt jobbigt! Så jag vet inte om jag ska vara glad...


Update:

Utbildningen i 3 månader är tydligen inte ens i Stockholm utan i Linköping... Ännu värre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0