Hemmagjorda julklappar!

Jag tänkte göra hemmagjorda julklappar i år till mamma & pappa bland annat. Om jag får tid och ork men det ska väl gå! :) Det är egentligen mycket roligare än att köpa någon pryl som ingen egentligen behöver. Något man lägger lite mer kärlek och jobb i. Och vem gillar inte att äta liksom? ;) Tänk att göra lite egna ätbara saker att ge bort i en korg, jättemysigt! :D Blir nog det till mamma & pappa och till svärföräldrarna. Får ha en jul-pyssel-bak-kväll här under december! :) Mysigt!

Jag har redan en massa tips men kanske någon som har fler tips på vad man kan göra och ge bort? Bland annat funderar jag på smaksatt honung, hemmagjord sylt/marmelad, tryfflar, saffransbiscotti, blanda eget thé, osv osv. Finns i tusentals varianter och tusentals olika saker att göra! Svårt att välja :D Lite roligt med annorlunda saker man aldrig testat eller ätit någon gång. Kanske ska göra macarons tänkte jag också, aldrig gjort det!

Kanske någon som vill joina mig för en fixar-kväll så småningom :D




Kommentarer
Postat av: Anna

Jag gjorde chokladcrisp, hittade receptet på google. Det är det första som kommer upp om man söker "chokladcrisp", riktigt gott!!!

2011-12-24 @ 19:05:29
URL: http://www.GurkanAnna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0