Vecka 23!

Vecka 23

Kroppen:
Man kan känna hur barnet rör och vänder på sig. Ännu finns det gott om plats i livmodern. Det går även att urskilja i vilket position barnet ligger. Ibland kan det göra tillfälligt ont i sidan som kan orsakas av att livmodermuskulaturen töjer sig mycket. Många upplever den här tiden som en positiv del av graviditeten. Barnet är inte alltför tungt än och det är fortfarande långt kvar till förlossningen. Men alla är inte lyckliga och mår bra under graviditeten. En vanlig orsak kan vara oro inför hur livet med ett litet barn kommer att bli. Vissa blivande mammor är ofta sjuka. Det beror på att immunförsvaret påverkas så att det fungerar lite sämre under graviditeten.

Barnet: Barnet reagerar på olika sorters ljud som musik och röster. Barnet ligger ofta och suger på sin tumme. Huvudhåret har börjat växa ut och en del barn kan ha riktigt tjockt hår redan som nyfödda. Barnet hickar när det ligger i livmodern, ett nyfött barn hickar också ofta. Nu är det mer kännbart och känns igen som ett rytmiskt dunk.

Mina tanker: Nu skrev jag ju flera veckor i ett nyligen eftersom jag var utomlands och missade! Så kan väl inte säga att så mkt händer förutom att just idag har bebis börjat kännas mycket, mycket mer och längre period! Nått urinblåsan osv. ;) Som jag skrev om tidigare! Sparkarna känns mer och mer verkliga! Och det har börjat läcka ytterst lite från brösten, vaknade igår och tänkte wtf, nåt vit/genomskinligt torrt på armen men rätt lite, tänkte inte mer på det men sen såg jag lite mer torkat och även i morse. Är bara ngn droppe men hoppas det stannar så och inte blir skitmycket redan, det får gärna dröja länge! ;P Men det funkar ju i alla fall, alltid nåt! Mår rätt bra nu också, illamåendet börjar avta igen *peppar peppar* och livet känns allmänt bra! :) Det närmar sig. 125 dagar kvar! Känns långt men ändå inte... Tiden går så galet fort! Och nu börjar det hända lite med föräldragrupper och tätare bm-besök m.m. Spännande! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Min kompis var och gjorde 3D och sen så när man fick se bilder så kunde man se hur han skulle se ut när han föddes och han såg verkligen ut så :D Haha.

Därför blev jag så himla nyfiken och var tvungen att boka en tid :D hahaha.



Jag blev också framflyttad. Först till den 19e och sen tillbaka flyttad till den 21a och sen nu till den 26e så vet inte riktigt vad jag ska lita på men jag räknar att han kommer den 26e eftersom det var sagt så vid RUL liksom :) Får se om dom på 3D säger någonting annat :D haha.

2011-02-18 @ 11:18:43
URL: http://lyyckligaste.blogg.se/
Postat av: Sofie Axelsson

Du har det bra du. Mina läckte som såll från vecka 16, haha

2011-02-18 @ 13:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0