Vecka 11!

Vecka 11

Kroppen:
Det syns fortfarande inte att du är gravid, men du kan känna det mycket tydligt. Den trötthet som många känner är ett tecken på att man ska ta det lugnt. Vissa kan känna sig svimfärdiga om de tvingas stå upp en längre tid, till exempel på bussen. Det beror på att blodtrycket är lägre.

Fostret: Huvudet är nu rundare och ögonlocken är tydligare, de har redan öppnats och kan slutas vid beröring. Händerna kan också stängas vid beröring. Nu är fostrets alla viktiga organ i stort sett färdiga och ska bara växa i storlek. Ännu kan du inte känna att fostret rör sig, men vid ett ultraljud kan man se rörelser.

Mina tankar: Jag tycker det syns! Verkligen... Kanske inte extremt så folk tänker troligtvis, oj vad tjock hon blivit! Känns sådär, ska bli skönt när man får en riktig gravidmage och när jag går ut med detta offentligt... Vet exakt när jag ska göra det också! :) Börjar närma sig... Det sjuka är att tiden går sååå sakta känns det som och att inget händer, ändå tänker jag, är det redan ny vecka, varje lördag! Nästa vecka är det alltså vecka 12 vi går in i och missfallsrisken minskar drastiskt, känns helt galet bra! Vet ju inte om allt är bra än men med den här foglossningen blir jag väldigt förvånad om inget är där... :p Känner igen det där i att känna sig svimfärdig! Även läst mer om denna vecka på andra sidor och där står det att symptomen minskar och även illamåendet och det stämmer oftast faktiskt. Känner inte lika mycket längre. Men foglossningen blir dessvärre jobbigare för dag och dag... Känns inte alls bra såhär tidigt! Men men, tiden rullar på och det står väl inte på så är vi där i juni när h*n tittar ut :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0