Matte 2b!

Hej på er! Nu blev det dött denna vecka. Ingenting händer ju då vi är hemma och vabbar. Glutenkosten har gjort sitt tror jag, nu är han i stället hård i magen! Haha! Idag kom första normala blöjan på 3 veckor. Lycka!! Så nu ska vi bara se att magen klarar gå tillbaka till vanlig kost under helgen och på måndag hoppas jag vi är back on track! Inte jobbat nånting i mars, blir en rolig lönespec nästa månad minsann! ;) 
 
Igår va Leon och klippte sig i alla fall, det blev aaaalldeles för kort, hans fina blonda långa hår är borta! Men ska spara ut det lite igen. Efter han klippt sig gick vi på Sibylla och åt lunch tillsammans, han åt en jätteportion korv med mos och hade nog kunnat äta mer! :) Sen tog vi bussen ut till min mormor och morfar. I snöovädret. Ibland saknar man bil mer än nånsin! ;) Där umgicks vi lite, fick god kycklingsallad med bakad potatis och vitlöksbröd till middag, galet gott! Och sen mot kvällningen åkte vi hem igen. 
 
Idag va vi till CFL och skrev in mig på Matte B, eller som det nu heter, Matte 2b, ska på 2,5 månad lyckas läsa klart kursen! Wish me luck! Bara jag ser en sida av algebra, ekvationer och andragradsekvationer känner jag bara att det är en enda stor röra, förstår INGENTING! Så ja, som sagt, det blir spännande! Men den här gången SKA jag klara det. 4e gången gillt? ;) Jag ska komma in på högskolan i höst! Och gör jag det blir det stora förändringar, flytt osv. Tar emot lite att lämna allt igen då Leon trivs så bra på sitt dagis, det är världens bästa dagis och hans mormor och gammelmormor osv som han älskar så! Men samtidigt får han vara närmare sin pappa, jag får hjälp och vi kan hjälpas åt och turas om att ha L, jag kan plugga för en tryggare framtid, jag kan jobba lite extra och därmed kommer vi få det bra mycket bättre ställt än vi har idag trots plugg och jag kommer få lite tid att göra saker för mig själv som att träna osv och som sagt, en tryggare framtid med ett bättre jobb och inkomst sen osv. Men flyttar jag neråt nu blir jag kvar där nere, kanske inte för gott men jag kan inte flytta runt med Leon. I så fall är det innan ha börjar skolan men jag vill ju att han ska vara med sina kompisar. Känns hemskt redan nu och då lider han nog inte av att flytta just nu när han är så liten men han trivs ju sååå bra på sitt dagis så det svider i hjärtat lite! Men det blir mycket som blir bättre för oss också. Och hittar vi en man där nere så är det ju bara ett stort plus! ;) Åh andra sidan blir vi verkligen fast för gott där i så fall. MEN det går ju att åka hem hit och hälsa på och folk får gääärna komma ner och hälsa på också. Återstår att se om jag kommer in på skolan först. 

Nu har Leon lagt sig för natten och jag ska ha lite fredagsmys by myself. Imorgon ska jag ta tag i och börja plugga! Kanske blir det nån tur med fika eller så med min mamma också då hon va sugen på att hitta på något. Alltid trevligt! :) Och ja, hoppas att Leons mage klarar glutenfritt när vi börjar med det imorgon. Peppar peppar! Annars måste jag vara hemma på måndag också och ordna intyg på glutenfri kost till på tisdag. Så håll tummarna att ha klarar det nu! 

Ha en supermysig kväll! :)


Nyklippt kille
 

Dagens gooooda middag! 


Jätteduktig kille hos frissan igår!


Nyklippt kille äter lunch på Sibylla :)


Donuts! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0