This is it!

Min gammelmormor son jag tyvärr träffat väldigt sällan på senare år fick i måndags åka in till sjukhuset pga njursvikt och har legat där sen dess. I fredags åkte vi dit, jag, Leon, mamma, mormor och morfar. Det gjorde ont att se henne där men hon blev piggare och piggare under vårt besök så det va härligt att se! Fick (om än dåliga då hon inte riktigt va med) till och med bild på oss 5 generationer. Inte som jag tänkt det då, en bild på sjukhuset men ändå. Fick sen lite hopp fram och tillbaka att hon skulle piggna på. Idag va mormor där (då hon åker till Florida imorgon, dålig tajming) och då sa dom att bara hjärtat klarar det kommer det gå bra då hon ska fortsätta få dialys. Några timmar senare tog en annan läkare ett beslut att inte ge mer dialys eller livsuppehållande åtgärder. Så nu är det bara att invänta slutet... Stackars mormor som måste åka utomlands imorgon! Och ja, det känns fruktansvärt tungt!! Men är så glad att vi hann träffa henne och framför allt att hon fick träffa Leon en gång. Hon blev så glad! Hon är glömsk och vimsig och blandade ihop oss och lite sånt när vi va där vilket hon gjort ett tag nu, men när hon tittade på mig och sa "vad vacker du är Sarah!", det både känns underbart och fruktansvärt jobbigt att minnas och tänka på. Jag blev så glad då vi inte haft nån närmare relationen senaste åren utan mer när jag va yngre. Och att hon då sa rätt namn och man märkte att det verkligen kom från hjärtat. Och Leon, som hon pratade till honom. Det värmer! Men gör också så fruktansvärt ont!!! Det är den närmsta person jag hittills förlorar... Vet inte hur jag ska reagera! Aldrig känt sån smärta och vet inte hur jag ska orka begravningen men klart man måste gå dit.

Hon levde i alla fall ett långt, bra liv! Och vi fick ha ett par underbara timmar med henne i fredags och hon fick träffa sitt barnbarnsbarnsbarn. Vi kommer aldrig glömma dig gammelmormor! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0