Barnfri!

Idag är vi barnfria. Kunde ju absolut kommit lägligare att man va sjuk men vi struntade i det och körde på ändå! :) Åkte till mamma och pappa med Leon runt kl 12, lämnade honom och åkte till Gävle. Kilade i ett par butiker, åt god middag på Brända Bocken, jag åt en fisk- och skaldjurssoppa, mums! Efter det va det ett tag kvar innan bion började och eftersom vi skippade efterrätt gick vi och tog en latte på Waynes! Min mage klarar äntligen nån latte då och då utan att kollapsa som innan! :) Sen gick vi i alla fall och såg Stig-Helmer, den va väl sådär men ändå helt ok! Kanske inget jag betalat för men vi hade ju gratisbiljetter! :)

Väl i Söderhamn igen tvättade vi bilen, åkte hem och tog en kvällspromenad med hunden tillsammans, like the good old times ;) Sen, tro det eller ej, har vi städat! Våran enda barnfria kväll på 6,5 månad, hahaha! Men det va välbehövligt och så mycket enklare när man är ensam. Imorgon ska det städas färdigt. Nu lite slappande sen sova, ska bli sååååå skönt att veta att man inte behöver gå upp imorgon bitti. Kommer säkerligen vakna tidigt ändå men man kan ligga kvar och dra sig utan nån stress. Just lugna morgnar är det jag saknar mest med att inte ha barn! :P Spelar ingen roll hur många timmar jag sover så är jag död innan kl 08. Hoppas man får sova bra inatt iaf trots hosta osv. Vaknade igår natt av värk i käken så fick ta en ipren, hoppas det blir bra nån gång! Vill aldrig dra den andra tanden som måste ut! :( Well well, ska ta en i förebyggande syfte ikväll så jag får sömn nu när jag verkligen har chansen! :) Värker återigen så det lär bli värre.

Ingen brådska i säng heller nu när man inte måste vakna 06:30 men blir nog snart ändå för en lång, god natts sömn. Dessutom har jag hostat så jag fått ont i bakhuvudet. Haha! Och imorgon ska vi som sagt städa och kanske bygga ihop möblerna innan vi hämtar Leon nån gång vid middagstid.

Men åh vad jag saknar min prins! Kändes så konstigt att åka hem utan att hämta honom. Samtidigt är det lite skönt! Men skulle lätt klara 6 månader till utan barnvakt (hela natten då, på dagen ibland lär set behövas :)) men vi får se. Verkade gå så bra så! :) Dom kanske vill låna honom igen om några månader, hehe.

Älskade prinsen! <3


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Måste säga att jag tycker det är galet modigt att lämna Leon så "länge." Själv är jag inte aaaalls redo att lämna ifrån mig Elvira - ens en halv dag. Joacim får så klart mer än gärna ta henne (och jag dra iväg på egna äventyr) men skulle nog aldrig klara av att lämna henne över natten hos någon annan - ärligt talat inte ens dagtid, haha. Nu är hon dessutom i en ganska mammig period (ibland duger inte ens J om kvällarna) så det försvårar så klart det hela och gör att det skulle kännas ÄNNU jobbigare. :P

2012-01-16 @ 20:25:44
URL: http://hemmahosmathilda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0