Klädstorlekar?

Vad har era små för storlek och vid vilken ålder? Det är så himla olika. Leon växte ur storlekn 56 bodys från H&M för ca 1-2 v sen. Alltså vid 10-11 veckors ålder. Byxor och liknande har dock vart för kort på längden. Han har haft 62 några veckor nu och bodys i 62 är fortfarande lite stora, allra helst runt om. Men byxor och heldressar alldeles för kort i benen. Fast byxor går ju att anpassa det är svårast med heldressar! Det är lite jobbigt att han är så lång! Klädmässigt! :) Köpte t ex stjärndressen från Kappahl i 62, runt kroppen skulle han kunna ha den läääänge till men för kort i benen. Som tur är har jag den i 68 nu också! :) Men då är den jättemegastor i stället speciellt runt om. Den stickade dressen på bild i förra inlägget är storlek 68, den sitter precis på längden (tur jag testade!) men så är Lindex ganska små i storlekarna tycker jag. Pyjamas från H&M i storlek 68 badar han nästan i fortfarande! Så olika på klädmärken och kroppsformer. Men snart dags att inhandla mer i storlek 68 tror jag bestämt! Problemet med Leon är att han är smal (kan man inte tro på vikten dock...) men lång! Så nu vid 3 månader har han 62/68 kan man väl säga, på gränsen så han kan ha båda. Vet inte om det är tidigt att komma upp i storlek 68! :)

Tur vi ska till Ullared på måndag!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0