Sjuklingar!

Jag och Leon är krassliga. Jag är bättre men hostan sitter i, stör Leon på nätterna och är väldigt jobbig för mig också! :/ Och Leon är jätteförkyld! Igår skrämde han ju livet ur mig när han satte slem i halsen och det har hänt ett antal gånger sen dess inte lika mycket dock. Men han har fått sovit mellan oss inatt så vi kunnat snurra runt honom och dunka lite i ryggen så fort det hänt! Usch, man blir så nojjig. Sen är han jättetäppt. Så har blivit sådär halvbra med sömn inatt, har fått mata 2 gånger (det va länge sen), sugit ur näsan 3-4 gånger och haft i koksalt + att man vaknat när han satt i halsen några gånger då. Men mellan 06-08 fick vi sova hyffsat förutom att Johan snoozade i tio år! Sen klev vi upp, Leon ville fortsätta sova och jag med men blöjan luktade så jag fick gå upp men det va bara en extremt stor kissblöja! ;) Så vi hade iofs kunnat fortsatt sova som han ville. Ja ja, nu sover han en tupplur i alla fall och jag slappar lite för mig själv. Han är i alla fall bättre på dagarna.

Sen runt kl 14 ska vi ta en promenad ner på stan för att möta mormor och moster Tilda för fika!

Okej, det blir inte som man tänkt när man har småbarn! ;) Inlägget ovan började jag skriva strax efter kl 10 men kom inte längre än så. Nu är klockan 16:40 så jag fortsätter väl då. Vi gick ner på stan och mötte mamma/mormor, fikade på Tewes, jag åt en supergod macaron. Sen kikade vi i en butik! Dom åkte hemåt och jag gick och shoppade på Kappahl! Dom hade dock fortfarande inte den vit/blå randiga Newbie bodyn jag vill ha i rätt storlek! Verkar inte komma in något nytt! :/ Sen finns dom bara upp till 68 verkar det som?! Synd, jag som tänkte köpa byxor i 74 för att vara på den säkra sidan som Leon växer!! Jag älskar Newbiekläderna så vet inte vad jag ska göra om dom bara finns till 68?! :P Men kanske finns större, håller tummarna! Får kika i Gävle i så fall någon dag. Måste ha fler byxor! Han har ju 68 på dom han har nu och lär kunna ha men jag chansar inte på för smått kör hellre för stort! ;)

Nu är vi i alla fall hemma. Tog en tur på ICA också där har dom självplock av sallad nu, skitgott. Så jag köpte hem till mig och Johan till middag! :D Han kommer hem från Örebro runt kl 18:30 skulle jag tro! Leon sov ute på balkongen nu fast han vaknade direkt, haha. Hade hoppats han kunde fortsätta sova när han sov så gott ute. Lite matdags tror jag bestämt!

Ja, så blev det en paus igen! ;) Men nu har han i alla fall fått mat. Såhär är det att blogga med en liten bebis, haha! Fast han är ju inte så liten längre. Hua! Det går så fort.

Nu kommer som sagt Johan om max 1,5 h. Då blir det salladsmiddag och Leon ska läggas osv. Ta det lugnt och titta på Rosa Bandet-galan. Jag som missat alla Bonde söker fru hittills nästan av olika anledningar. Det suger! Får försöka ta igen det.

Hoppas ni haft en underbar dag i alla fall! :) Lägger in vad som handlades idag senare.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Newbie serien finns bara upp till 68

2011-10-26 @ 20:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0