Shopping-dag!

Löning idag, har redan shoppat massor. INTE BRA!!! :) Ska spara så nu får det vara nog... Snåla resten av månaden! Har dock ett par plagg på Lindex jag MÅSTE ha till Leon (borde köpa kläder själv också men vafan). Den röda overallen jag köpte här om dagen är sååå snygg! Tog ju 74 på den, tänkte ta 80 så han kan ha den ett tag men den såg sååå stor ut. Men 74 sitter nu precis på längden! :( Jättetrist. 199 kr och han kommer växa ur den inom en SNAR framtid. Fan, jag skulle tagit en 80. Men den är tvättad och allt (testade inte innan dumt nog). Så det känns verkligen surt! Den är verkligen jättesnygg. Lindex har många snygga kläder. Men jag hatar deras storlekar! Jag menar, okej Leon är på väg att växa ur 68 på längden på Kappahl också men har bodys i 62 därifrån bara. Lindex sitter body i 68 TAJT, mycket tajtare än 62 från Kappahl. Och 74 liksom?! Ska ju räcka ett tag han är ju under 70 cm lång! Så störande! Förstår inte hur deras storlekar är... Ibland är dom bra men oftast inte! Så ledsen!

Men är det någon som vill köpa den röda dressen i strlk 74 får ni gärna köpa den för 199 kr inkl. frakt om ni inte bor här. Det blir ju samma som på Lindex ny men denna är tvättad en gång och testad någon timme. Så heeelt ny! Bor ni här kan jag väl sälja iväg den för 170 kr. Så vill ni fynda lite en sprillans dress så! ;) Se inlägg länge ner vilken jag menar.

Idag har jag och Leon varit på shoppingrunda. Det blev Apoteket för semperdroppar (som man nu f ö kan ha i rumstemperatur, JIPPI!), Barnens Hus där det införskaffades en lekmatta, en boll med ljud som Leon ÄLSKAR, ny nappflaska och en bitring! :D Johan diskade nappflaskorna i maskinen (vilket är helt ok) men där hade han satt nån sån liknande sak man har i toan för att det ska lukta gott fast för diskmaskiner. Leon vägrade äta idag (han har dock ätit senaste dagarna trots den) och vi smakade, det smakade TVÅL om silikonet! :( Så det va bara att slänga dom flasknapparna som diskats och även dom två flaskor som har såna silkongrejer i botten. Den helt i plast verkar okej. Så jag fick åka och köpa en till flaska och nya flasknappar helt enkelt. Sen köpte vi krokar till att sätta hans leksak på över vagnen. Sen åkte vi på Lindex, finns mycket jag ivll köpa och ska köpa där men just nu blev det bara baseballjackan! Den har ju kommit in igen fast med grå ärmar. Den vita var aningen snyggare men denna är också sååå fin! Så köpte den i storlek 80, tänkte han skulle kunna ha den i vår. Överkroppen lär han nog kunna ha 80 på och den jackan är ganska stor i storleken. Han har ju fortfarande 62 på den nu så... Hoppas han kan ha denna i maj ungefär! Sen blev det ICA och lite storhandling. Hatar att Johan inte är ledig nåt denna vecka så man kan handla tillsammans, det va inte bara att bära alla kassar och Leon osv! Puh! Alltid samma sak. Johan är ledig imorgon men då ska han åka till Örebro till ögonläkaren. Smått ångest att jag ska vara ensam 5 dagar till denna vecka + idag då. Det är så skönt med lite avlastning! :/ Jaja.

Leon skrämde livet ur mig förut. Han låg på sängen och grät medans jag gjorde mat. Så hör jag hur han hostar, men han brukar få nåt litet i halsen (kräk eller nåt) och det försvinner liksom själv när han hostar till. Alltid. Men jag kikade in i alla fall och ser hur han liggero ch har panik typ, helt röd i ansiktet. Springer dit och slänger runt honom på mage och kommer då upp slem. Stackaren! Han är också förkyld! :/ Hoppades han skulle slippa... Lite senare hostade han när han låg och tog en tupplur, jag satt här i vardagsrummet vid datorn. Blev livrädd, slängde datorn typ, stukade foten när jag skulle iväg och kom dit men då låg han mest o kikade. Är livrädd nu att han ska kvävas!

Har i alla fall gjort koksaltlösning och droppat i näsan + sugit ur med näsfridan. Kom en hel del så nu lät han mycket bättre i näsan i alla fall. Känner mig som världens sämsta mamma precis när man suger ur för han HATAR det men vet ju att det är för hans eget bästa. Så nu sover han gott för natten sen strax innan kl 20. Somnade direkt, som vanligt iofs. Jätteskönt! :)

Johan slutar om 10 minuter i Hudiksvall så han kommer hem innan 22 någon gång. Då borde man ju sova men vill ju hinna ses lite. Imorgon åker han som sagt till Örebro till ögonläkaren. Kör själv fram och tillbaka stackaren. Men jag vill inte släpa iväg Leon på en sån långtur igen.

Nu blir det snart Ben&Jerrys (va sååå länge sen!) och "Värsta pojkvänsakademien".

Ha en mysig kväll! :)

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Jag tycker Lindex är skitsvåra i storlekarna. Har bodys i 62 som är sviiinsmå, speciellt i ärmarna. Sen har vi i 68 och då är de istället superstora, FÖR stora för att användas. Men så i pyjamasar, då är 68 för kort över benen. Hopplöst! Man kan ju tycka att Elvira som typ är 64 lång, ska kunna ha size 68... :S

2011-10-26 @ 10:36:22
URL: http://enannandelavstockholm.se
Postat av: :)

Ett tips bara, man ska inte diska dinapparna i maskinen, men flaskorna kan man köra. :)

2011-10-26 @ 10:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0