Besök hos barnmorskan!

I måndags var vi på besök hos barnmorskan. Men jag är dålig på att uppdatera som vanligt, speciellt eftersom jag jobbat kväll hittills den här veckan och då blir det inte mycket för man hinner ingenting när man kommer hem! :)

Men det gick bra. Konstigt nog tog hon inget blodprov och kollade järnvärde utan gick på järnvärdet jag hade vid inskrivningen. Trodde dom skulle se hur det såg ut NU! Men men... Hon sa "Ditt järnvärde var normalt så då vill vi att man äter järntabletter", jaha, fick inte ihop det men verkar som i förebyggande syfte typ men verkade inte ligga dåligt och känner inget speciellt heller. Men hur som helst fick jag hämta ut järntabletter och äta en om dagen, började igår. Känns dock lite otryggt att dom inte kollar värdet så man ser om det ligger för lågt t ex så man bör äta mer eller så men det kanske man märker om man blir dålig också...

Jag trodde jag hade gått upp mer än jag hade! Hade +3 kg sen inskrivningen. Vilket i sig känns kasst eftersom min förra BM sa att jag borde kunna hålla vikten eller gå ner i vikt men tycker +3 kg är okej i v. 25 ändå. Trodde det skulle bli mer. Fast har ju gått upp mer om man räknar sen jag blev gravid men vi kör från inskrivningen som dom gör på mvc slipper jag fullt lika mycket ångest! ;) Den barnmorska jag har nu sa i alla fall inget dåligt om dom 3 kg... Hon tyckte det vore normalt om jag gick upp 10 kg trots att jag är överviktig sen innan så hoppas jag håller mig under det! :) Då blir jag glad. Blodsockret låg bra och blodtrycker va jättebra. Så inga problem so far! SF-mått 24 vilket verkar vara lite över normalkurvan men jag är ju säker på en jättebebis så :( Men det verkar ändå va hyffsat normalt i v. 25 (24+3) får se hur det utvecklar sig. Blir den superstor får jag fundera på hur jag ska föda men vill ju föda vanligt men inte om den är för stor. Dock är det svårt då dom inte kan säga på +/-1 kg, inte jättetryggt!

Men allt verkar vara bra. Fick moderskapsintyg som jag ska skicka till försäkringskassan och så måste vi fixa tid för att skriva på faderskapsbeviset.

Det närmar sig fast ändå inte! Men om 3 månader kan vi ha bebis här om vi har tur :D Hi hi. Jag längtar så galet mycket!!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej!

Har kollat in din blogg några gånger förut och kände att jag måste kommentera nu.

Håller med dig i din känsla att det är väldigt konstigt att BM går på det värde du hade vid inskrivningen. Mycket har ju hänt i kroppen sedan dess! Och att ta järntabletter i förebyggande syfte känns oxå väldigt märkligt. Jag har normalt järnvärde och äter inte några tillskott. Min BM verkar tycka att tillskott (både järn och vitaminer/mineraler) är något du bara ska ta om du måste, kan du få i dig den naturliga vägen är det mycket bättre. Så jag satsar på att äta lite mer produkter som innehåller järn ist. Slipper jag dessutom ännu hårdare mage än vad graviditeten medför ändå.... Kräv att få lämna blodprov nästa gång (är ju även sockret man kollar, inte bara järn)!

2011-03-11 @ 10:24:03
URL: http://prusiluskansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0