Sista barnmorskebesöket?

Igår var jag hos barnmorskan som sagt. Jag har ett till besök inbokat 22 juni men hoppas verkligen jag slipper gå dit då! ;) Sen har vi inget mer bokat men hoppas verkligen jag slipper gå dit efter BF åtminstone.

Allt såg bra ut som vanligt! Denna gång hade jag dock gått upp 2 kg på 2 veckor... Men när vi räknade på det kändes det okej eftersom jag gått upp bara 2 kg sen besöket i slutet av april. Helt okej! Så nu är jag uppe på 10 kg sen inskrivningen. Hade ju såklart hoppats på mindre men det kunde ju absolut varit värre! Hjärtljuden låg bra på 148 och SF-måttet låg kvar på 34 (tror det var samma sist), så han har gått från att ligga över mittkurvan till under men inget avvikande hon tyckte såg konstigt ut men det blir nog ingen jättebebis i alla fall, hoppas går ju! :) Hon verkar väldigt imponerad över mitt blodtryck men jag tycker dom flesta verkar ligga ungefär som mig men jag vet inte, bra i alla fall att det är lägre än inskrivningen (då det ofta går upp under graviditeten) och ligger ungefär samma varje gång. Blodsockret låg på drygt 6 och det är lite högre än annars men inga problem, troligtvis pga att jag varit där innan jag ätit förr och nu hade jag ätit lunch precis + druckit päroncider! Det bästa av allt var dock att hon trodde han hade fixerat sig, det kändes så i alla fall! :D Så måste vart det jag kände förra veckan när jag kände hur han sjönk ner... Härligt i alla fall! Nu är han redo att komma ut och jag bara väääääntar!

Vi sammanfattade graviditeten som problemfri, kan ju inte säga att jag direkt haft några konstiga problem. Fyllde i lite punkter till förlossningen, jag har ju skrivit ett brev hemma men glömde få med massor hos henne, fick med lite om smärtlindring och det men jag tar ju med mig brevet till förlossningen så dom får läsa där i alla fall. Dock jättesynd att jag inte fick med att mamma och mormor haft vädigt snabba förlossningar då BM tidigare sagt att jag inte bör stanna hemma mer än nödvändigt då det såklart kan gå i generna. Och jag har märkt hur förlossningen är mot förstföderskor "det kommer ta tid..." vilket det inte alls gör! Har sett föööör många exempel på det. Men går jag dit den 22 utan att fått bebis så får jag be henne skriva in det då.

Har inte så mycket mer att tillägga om besöket, allt flöt som sagt på bra som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0