Kryssning!

Nu har Johan åkt iväg på kryssning... Jag sitter här hemma och dör av värmeslag, på riktigt! Det blir värre för varje dag och idag är det så sjukt kvavt! Inte kan man ha balkongen öppen heller, jag lovar jag hade den öppen max 1 minut innan det kom in en geting. Dom kommer in hela, hela tiden i vår lägenhet! Fattar inte?!

Körde ner Johan till systemet först i morse, känns kul att man får visa leg när han handlar öl och jag är höggravid. Eh! Ungefär lika roligt som när jag blev nekad att köpa en alkoholfri cider där för att jag inte hade leg med mig... Suck! Det finns en gräns hur petig man får vara känns det som!

Well, efter systemet körde jag Johan till bussen på resecentrum, stod där en stund och väntade med dom då han ska på kryssning med jobbet och kommer hem runt 21 imorgon kväll igen. Har ju knappt hunnit ses eftersom han jobbar så mycket och är ledig allt som allt 6 dagar denna månad varav 3 st är över midsommar dom andra 3 är utspridda en och en bara. Så ja, så mycket ses vi! :) Så tänkte hinna umgås lite med honom där också medans dom väntade, han ska ju umgås med kollegorna nu i 1,5 dygn. Men nä, han ville bara bli av med mig typ, det kändes ju sådär halvkul! :/ När jag dessutom låter honom åka, gått 38 fulla veckor imorgon och många skulle inte låtit honom åka bort 1,5 dygn till ett ställe han inte kan ta sig ifrån tidigare om det sätter igång, såhär pass nära inpå! Men han säger bara "Ähh" när jag påminner honom om det... Så mycket uppskattar han alltså att jag låter honom åka! :/ Blir lite less när man ändå sitter här och är nervös, fastän jag tror jag går över så är det inte omöjligt att det sätter igång inatt, och han bryr sig inte ens eller uppskattar det.

Sen åkte jag i alla fall och handlade lite till middagen idag, gör mig en kycklingsallad bara med vitlöksbröd! Så galet varmt... Köpte med mig jordgubbar också, satsade på svenska som är dubbelt så dyra som belgiska och dom va inte alls lika goda som dom belgiska jag köpt!! :( Trist! Trodde dom svenska skulle vara godare, dom såg i alla fall mycket fräschare ut men dom va mest beska! Men dom ska väl gå i ändå sen kanske...

Nu verkar det bli en hemmadag, vill hitta på något men ingen verkar direkt sugen att umgås med en gravid... Förutom mina gravida vänner och dom som har barn! Typ 2 stycken ;) Haha. Annars blir man inte direkt tillfrågad om att hänga med längre... Så jag sitter väl här och ruttnar ett par veckor till då.

Hoppas det börjar åska idag så det släpper lite ute, det är ju så kvavt så det nästan syns! Fast det har inte åskat hittills i sommar så tvivlar på att det börjar idag också... Men bara för jag är ensam börjar det väl åska inatt! :P Hade gärna fått åska när Johan är hemma i stället...

Hoppas ni får en underbar dag och håll tummarna att inget sätter igång innan kl 21 imorgon! Men sen är det fritt fram, tycker bebis ska komma i helgen! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0