Stanna tiden!

Jag hinner inte med, är det såhär fort livet går?! Innan trodde jag att jag skulle dö innan varje dag tog slut... Speciellt under graviditeten, det gick sååå sakta! Men så fort Leon kom har tiden bara rasat iväg, dagarna bara försvinner och jag får inte i mig lunch förens kl 17 på dagarna, speciellt när jag är ensam hemma! Idag började jag göra lunch kl 14 men va klar kl 16, haha. Det är inte lätt att va ensam och på sätt och vis längtar jag tills han blir lite större men samtidigt vill man ju ha honom såhär liten, min lilla plutt! Man vill njuta av det men samtidigt är det så jobbigt när man inte får sova och han aldrig är riktigt nöjd... En ganska missbelåten bebis även om man är glad att han inte har kolik eller så! Men när Johan jobbar 9-22 vilket är ganska ofta är det rätt tungt... Och man får ju ta nätterna när han ska jobba också... Eller försöka i alla fall! För att han ska orka...

Hur som helst, tiden går alldeles för fort, jag hinner inte med! Så mycket jag önskar jag skulle hunnit med med honom redan och vill försöka njuta men jag hinner inte ens det! Var ska detta sluta?! :) Jag önskar jag kunnat njuta mer från början men hade så svårt att förstå att det va mitt barn, att ta in att jag va mamma o ta till mig honom och när amningen var så jobbig förstörde det bara, nu när jag ger ersättning och har det alternativet ammar jag mycket ändå och det går bättre när jag inte känner tvånget att jag måste amma varje gång han är hungrig! Så det räddade oss, är glad att jag inte kämpade längre det hade bara förstört värdefull tid tillsammans. Jag önskar på sätt och vis att jag fick göra om åtminstone dom första 2 veckorna... Eller egentligen allt! Visst var det jobbigt med förlossningen och därefter och jag sa efteråt, aldrig mer! Men ganska snart har jag känt att det är en såå liten del och ändå så fantastiskt! Så självklart vill jag göra det igen... Och den första tiden! Jag hoppas kunna njuta mer av det nästa gång dock när jag vet hur det är och hur snabbt tiden går. Men men nu ska jag sluta babbla.

Jag ska försöka blogga men det finns inte alls mycket tid över för datorn, bara mobilen och som jag sagt förr säger jag igen, blogg.se är Sveriges segaste företag när det gäller att skaffa en iPhone-app!

Nu ska vi sova, ännu en dag gått och på onsdag blir Leon 3 veckor gammal! Helt galet!




Min fina kille ♥

Kommentarer
Postat av: Ida

Tycker det börjar bli dags att uppdatera nu va!? ;-)

vill ju se fler bilder på din söta lilla Leon!

2011-08-08 @ 11:21:53
Postat av: Johanna - Leias mamma

Jag säger bara en sak. Har du en missbelåten bebis så skaffa ett bärdon! Vi har verkligen älskat det! Min personliga favorit är en elastisk bärsjal/trikåsjal. Om du vill kan du få låna min mot frakten, Leia har vuxit ur den nu. Barn som blir burna mycket gråter ca 50% mindre visar studier. Och dom bli tunga fort ;) En sjal gör bara första tiden ännu mysigare! Så kan du lyckas få i dig lite mat också. Att bära (och äta) stimulerar mjölkproduktionen också! www.sjalbarn.se

2011-08-08 @ 20:46:39
URL: http://tellbemys.blogg.se/
Postat av: Johanna - Leias mamma

Åh vad synd att du gav upp amningen! Stackars dig! Jag tyckte också det var jobbigt att amma i början...men jag hade väldigt bra stöd i att Jonte var hemma så mycket!

2011-08-10 @ 21:00:43
URL: http://tellbemys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0