En dag i Valbo!

Jag trodde helt ärligt inte jag skulle klara en hel dag där men det gick, 5 timmar till och med! :D Fick en stund där när jag fick sån där sjuk "mensvärk" och ont ner i benen. Men efter att ha stått ut 20 min ungefär försvann det! Och fick en hel del shoppat även om det inte alls var allt jag skulle ha. Men alla bebiskläder jag behöver är färdighandlade (men kan ju hända att nåt mer slinker med hem innan det är klart, som jag måste ha ;)) och alla "stora" saker är färdiga nu. Skönt! Får shoppa resten här i Söderhamn och ev att det blir en kortsväng till till Valbo sen när jag gått på semester! :D

Hur som helst fick vi hem en hel del. Hade tänkt köpa ett skötbord jag tyckte va fint för 995 kr ungefär fast vi helst ville ha ett annat, nu fick mamma och pappa för dig (TACK!!!) att köpa skötbord åt oss och hade sett ett annat dom tyckte verkade bra och guess what, det var det vi allra helst ville ha men kände att vi inte hade råd med! :D Yey!

För övrigt håller jag på och funderar över om vi ska ta ut badkaren, har ju förberett för dusch och tror att det går in en mindre toppmatad tvättmaskin i badrummet. Kanske något att införskaffa när skatteåterbäringen kommer om det funkar att få in, ska mäta och greja lite! Hade vart helt fantastiskt med en tvättmaskin när man har bebis.

Vi fick i alla fall inhandlat följande:

- 4 st madrasskydd
- 4 st lakan
- Madrasser till spjälsängen
- Plastskötbädd
- Många småhanddukar/kräkhanddukar
- Tvättlappar (Coops egna)
- Amningskupor/inlägg Libero
- Skötbord
- Kläder
- Skötväska
- Olja för att smörja min mage från Weleda


Skötbordet! Jättepraktiskt, kan ta bort skötbordsdelen sen så blir det en bokhylla! :) Nu ångrar man ju lite att man inte köpte den matchande sängen därifrån i stället som vi tänkte men vi köpte en på REA på barnens hus i stället som antagligen har bättre kvalitet då den egentligen kostade mer men låg på nästan samma pris nu. Hoppas det funkar någorlunda ihop ändå men det går säkert! :D




Byxor strlk 50





Body strlk 50




Body strlk 50




Byxor strlk 56




Body strlk 56




Body och mössa strlk 56




Byxor storlek 56




Mössor strlk 56





Skötväska, superbra med olika fack och viker man ut den är det en skötbädd (finns en handduk man fäster i som är tjockare) och en flaskhållare och sådär. Det enda är väl att det är svårt att packa i mycket extrasaker i den eftersom det mest är en bädd man viker ihop men finns som sagt lite fack och kläder kan man vika med i men ska man vara iväg med kan man ju alltid ha en annan väska under vagnen med mer saker i, tyckte denna va smidig i alla fall! :D





Havtornsolja från Weleda. Inte just havandeskapsolja, denna funkar hur som helst men den verkar i alla fall jättebra och ska inte vara någon fara att använda ändå! :) Så hoppas den gör under med mina bristningar, hehe :D



Kommentarer
Postat av: Philippa - 23 och blivande tvåbarnsmamma

de skötväskorna är jäkligt praktiskt säger de som har dem (känner x antal stycken ;) och jättefina kläder, tänk bara om man visste om man skulle få en pojke eller flicka denna gången :)

2011-04-22 @ 20:17:49
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Carin - Gravid vecka 30

Det var ingen dålig shoppingrunda! Mycket fint och praktiska saker ni fick med er hem. Själv har bara skötbord kvar att köpa och lite hygienartiklar.

2011-04-23 @ 10:15:49
URL: http://nursen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0