Barnmorskebesök igen!

I onsdags var det föräldragruppen och i torsdags var det dags för besök hos barnmorskan igen. Det var ett snabbt besök, behövde inte ta något stick i fingret denna gång då allt sett så bra ut hela tiden. Fast jag är ju lite nyfiken på hur järnvärdet ser ut! Får se nästa gång, är ju bara 2 v dit, nu blir det besök varannan vecka till v. 40! Men hoppas bebis är ute då ;)

Hur som helst såg allt bra ut även denna gång. Jag hade precis gått 32 fulla veckor den dagen och hade sf-mått på 30 cm, legat precis över kurvan innan och nu planade det ut lite och la sig mitt på strecket. Inte något som är någon fara dock! :) Blodtrycket låg också väldigt bra, som det gjort hela tiden. Hon tyckte det var bra att det lgå lägre än på inskrivningen till och med. Vikten var +2 kg sen förra besöket 3 veckor innan. Så nu är det allt som allt +8 kg sen inskrivningen. Lite mer sen innan graviditeten över huvud taget men det pratar vi inte om ;) Hjärtljuden som varit 150-165 flera gånger nu låg åter på 140, för den här gången var han lugn! :D Så det va ju bra. Alla andra gånger har han varit i farten vilket förklarar dom höga hjärtljuden. Det jag tycker är konstigt är att jag fortfarande inte gett något urinprov sen inskrivningen... Dom flesta verkar ge det varje gång... Hmm! Inte för att jag misstänker något men ändå!

Hon kände också efter lite hur han ligger, jag är säker på att han fortfarande har huvudet uppåt och hon kunde inte riktigt känna men hon trodde nästan han hade huvudet neråt, så vi får hoppas på det! Kan vara rumpan jag känner där uppe där jag tror huvudet är eller var det rumpan hon kände. Ska känna efter mer nästa gång men det är först i v. 36 dom kollar riktigt om han vänt sig. Känns väl sent! :( Men men, håller tummarna! Vill helst slippa både vändningsförsök och snitt. Men vem vill inte det :P

Skönt i alla fall att allt flyter på så bra under hela graviditeten hittills och hoppas det håller i sig! :D Nu väntar jag bara på fler föräldragrupper som kommer närmsta 3 veckorna, ett besök till om knappt 2 veckor och semester om 2 veckor! Underbart!! Nog för att jag får lite smått ångest vad jag ska göra hemma hela dagarna, jag hatar nämligen att sitta hemma, finns ingenting att göra... Men jag behöver lite ro känner jag samtidigt! :) Det börjar bli lite jobbigt nu...




Bjuder på en sliten bild från torsdagkvällen (32 fulla veckor) på väg hem från jobbet! :P

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej! hittade din blogg av en slump och började läsa lite! komemr fortsätta läsa då jag tycker det är så roligt att följa gravidbloggar :D

2011-04-30 @ 17:30:14
URL: http://sweetangie.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Nuu börjar den verkligen ta form din söta kula!

Tänk att de bara är ungefär 50 dagar kvar till bebis :D

Spännande gumman! Snart är du mamma <3

saknar dig jätte mycke :( önskar att jag kunde trolla hit dig!

Drömde att ni flyttade hit o surpriceade mig! De va en lycklig dröm haha ;D

Massa pussar <3 <3 <3

2011-05-02 @ 10:35:05
URL: http://Staaaacey.blogspot.com
Postat av: Mathilda

Här var det då minsann inget huvud neråt (vad hon kunde känna iaf), utan bebisen "sitter" nog fortfarande upp i magen. Hoppas verkligen att hon har hunnit vända på sig till nästa besök (i vecka 35+några dagar) så att man slipper någon mer oro. Än så länge känns det ju rätt lugnt, hon har tid på sig... men efter nästa besök då börjar det ju fasen bli dags. Har varit så inställd på en vaginal förlossning också... vill så gärna genomgå den, så jag skulle helt klart bli lite ledsen och besviken om det slutligen blir ett snitt.

2011-05-02 @ 12:40:42
URL: http://enannandelavstockholm.se
Postat av: Emrealvilde

Thank you for the card so that I may look on the website. I love the picutres. I will continue to look on the website to observe you latest pictures.

2011-11-30 @ 10:50:25
URL: http://emrealvilde.blognownow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0