75% avklarat, 25% to go!

Idag är en riktigt bra dag! Dels nått ett stort delmål. 30 fulla veckor, alltså exakt 10 veckor kvar. Exakt 70 dagar. Och 75% av graviditeten avklarad! Dessutom var det så lägligt att vi ju va på 3D-ultraljud idag! :D Galet bra tajming, tänkte inte på detta när jag bokade.

3D-ultraljudet var fantastiskt! Jag hade lite ångest i början (det kostar ju en heeel del) när bilderna blev sådär, han låg helt fel och ville inte visa sig. Fick visserligen inte dom ultimata bilderna men fick lite bättre i slutet. Dock en aning bättre bilder på papper än vi fick på skivan. Sen fick vi hela undersökningen på video då! :) Men bilden nedan är helt okej! Och det var en frisk och kry liten pojke, precis som dom trodde på RUL! :) Så nu fick man det bekräftat. Jag har ju oroat mig för en väldigt stor bebis och visst, uppskattningen behöver inte stämma men troligtvis är det inte mer än +/- 1 kg i alla fall det diffar, några hg sa hon att det skulle diffa. Hur som helst vägde han nu 1457g eller något sånt och beräknas till 3200-3400g vid BF. Jag tror det blir mer än så men troligtvis under 4500 i alla fall då! :) Förhoppningsvis strax under 4000g. Nu låg han i alla fal 7% under genomsnittsvikten.

Det var en fantastisk upplevelse hur som helst och skönt att veta att allt är bra med honom! Och han kommer säkert vara världens finaste bebis! Men stackaren verkar ha fått mina runda kinder ;) Ha ha!

Dock hade han inte vänt sig men han har några veckor på sig... Så det är bara att hålla tummarna! Skumt för jag va helt säker efter hur jag känt och hur hickan känns så långt ner kändes det helt fel att han ligger som han gör. Men men!

Nu ligger han i magen och hickar igen... Lilla hjärtat! Snart får vi se honom på riktigt :D Längtar mer än nånsin! ♥



Kommentarer
Postat av: Sabine

3d ul är häftigt=) De vi gjorde denna graviditeten blev jättebra! Alice var lite för stor för att få till riktigt bra bilder. Det kan diffa ganska så mkt om man har otur. Vet folk som fått veta att bebisen ska väga runt 3,5 kilo och fått ut en bebis på närmre 5 kilo:P På 3d ul med Alice så skulle hon väga 3,7 om jag gick hela tiden ut. Men hon vägde 3,6 och jag gick över en vecka.

2011-04-18 @ 08:26:14
URL: http://allavifina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0