Det känns bättre!

Nu har jag varit hos barnmorskan, supergullig bm som för övrigt kände igen mig, jag kände igen henne också men kunde inte koppla. Kom fram till att hon var scoutledare när jag gick på scouterna när jag var typ 12 i en annan "förening" och träffats där! He he, lite roligt. Hur som helst supertrevlig!

Det var ändå ett givande möte måste jag säga, har inte samma ångest över min vikt heller då hon pratade om att man ska inte banta men många överviktiga går ner i vikt under graviditeten ändå med hjälp av dietist då barnet får i sig det h*n behöver av kroppens reserver. Så det lät ju bra... Hon förstod att jag inte ville upp så mkt i vikt och helst vill jag ju få bort lite av min egen kropp också  för att slippa bli så tung, det kommer jag inte orka. Så ska se om jag får tid med dietist.

Hur som helst har jag fått tid för inskrivning den 13 december, på självaste lucia och allt! :D Can't wait!! Ska bli så skönt sen också när man fårr ul i v 18 så man kan börja handla lite och sådär. Kommer säkerligen shoppa lite små kläder innan dock :D Hi hi! Kan inte tiden bara gå nu!!! Fast inte för fort, måste hinna få lite ordning på mitt körkort och ekonomin efter körkortet så vi kan köpa vagn och grejer :D

Johan har blivit mer positiv också, förstår hans rädsla och han lär få mer ångest men han pratade precis med sin bror (den enda han berättat för nu då) som sa att abort absolut inte är ett alternativ och han tyckte det var jätteroligt! Så det känns skönt... :)

Snart ska jag göra middag sen blir det tv och en postafen innan läggdags så jag överlever morgondagen!

Känner mig lite gladare nu... har ju insett att det inte blir någon flytt vilket gör lite ont men annars är jag lycklig nu! :) Äntligen få känna den känslan och inte bara ångest... Åh, om 3 veckor får jag träffa älskade Becca ♥ Lääängtar!!! Hade behövt ha dig nära nu och i allt som komma skall, tyvärr ser det ju inte ut att bli så och det skär lite i hjärtat... :(

Kommentarer
Postat av: MANDYS-GRAVID BF 24/2

duuuuu har ju mig ;) du klarar dig bra här tror jag :D

2010-10-26 @ 10:54:18
URL: http://mandyys.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0