Sjukling!

Det har varit grymt dålig uppdatering på bloggen senaste dagarna, mest beroende på att det inte hänt något. Jag har legat hemma sjuk helt enkelt! Döende... Okej, nästan! Att vara gravid och såhär dålig samtidigt är ingen hit alltså. Jag som sällan blir sjuk, självklart blir jag det nu (förståeligt med sämre immunförsvar när man är gravid) när allt är extra jobbigt ändå. Alltså har jag spenderat gårdagen i sängen och även dagen hittills.

I söndags vaknade jag med halsont men den dagen gick ändå okej, var till Amanda på födelsedagsfika med Jessica och sen åkte vi en sväng hem till mamma och pappa. I måndags var jag aningen mindre pigg ändå och fortfarande galet ont i halsen men tog mig till jobbet om än en riktigt jobbig dag! Levde på halstabletter hela dagen... Igår kände jag att det funkar inte, då hade jag knappt fått sovit på hela natten då jag fått grym hosta, fortfarande ont i halsen och kändes som febrig hela natten! Så då blev jag hemma... Tänkte gå till jobbet idag för jag vill ju inte vara hemma men kände att det spär bara på ännu mer för inatt sov jag ännu mindre, säkert 2 timmar allt som allt resten var jag bara halvvaken, hostade nåt gräsligt, ont i halsen och nyser hela tiden! Även inatt kände jag mig febrig... Idag är jag inte fullt lika hängig som igår, då kunde jag inte sitta i soffan mer än max 2 timmar allt som allt på hela dagen, låg ner resten. Iofs har jag inte varit upp ur sängen idag men känns som det är liiite bättre och inte lika illamående när halsontet försvunnit lite (mår illa när jag har ont i halsen för jag sväljer så mkt) men nyser så det blir jordbävning och hostar fortfarande + att rösten är på väg bort! Det går INTE!

Johan som borde pyssla om mig lite som var ledig igår och idag spenderar mer av dagarna och fikar hos sin kollega känns det som, igår sov han länge sen åkte han dit och fikade och var hemma efter 15 nån gång... Idag skulle några kollegor iväg och göra en grej vid 9 men det ställdes in så då hamnade dom hos henne på fika idag igen, vilket Johan såklart inte avslöjade för mig förens han kom hem att han suttit där och fikat tills nu i stället... Well well! Tur man är kvinna och klarar sig själv :) Nu är han i alla fall iväg och köper en Furan-sallad till lunch och en låda piggelin! Halsen tackar och tar emot... Får se om han stannar här hemma resten av dagen då eller inte! Rätt komiskt ändå att han som bott här totalt 6 månader har fler vänner och mer att göra här på sin fritid än jag både har här och nere i Alingsås/Göteborg efter 4 år där... Ha ha! Trodde han skulle få känna av min ensamhet lite här men nädå, han fikar hos Veronica när han har tråkigt... :P

Nä, nu börjar jag få ont i ena örat också. Nu får det vara nog!! Gud jag lovar att använda mössa och vantar efter detta om du låter mig bli frisk nu!! Jag är i alla fall ledig imorgon och fredag, puh, och på lördag ska jag jobba! Men vill va pigg på uppköringen imorgon = måste få sova inatt + att jag har en del att ordna, t ex julklappar, nu när jag är ledig. Typiskt att bli sjuk när man är ledig två dagar för en gångs skull!

Ja ja, nu ska jag invänta Johan och Sammy + min sallad och piggelin! Få se om jag tar mig upp ur sängen eller om jag äter här, haha. Såna här dagar önskar jag att jag hade en tv i sovrummet mer än nånsin!!

By the way, imorgon har jag uppkörning igen = håll tummarna!! Jag orkar inte kugga en gång till... Och är det en sån skitanledning som sist blir jag riktigt förbannad! Jag har definitivt inte råd att kugga en gång till! Är nog uppe i 20 000 kr nu för körkortet... Tur att jag har pappa



Kommentarer
Postat av: Sabine

Håller tummarna! Har inte körkort själv så jag vet inte hur svårt de är men tror inte de är någon dans på rosor för de. Lycka till imon!

2010-12-15 @ 21:01:10
URL: http://nissesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frossle.com

Oiidesign

iPhonebutiken.se
Bling Skal

Macskal.se

RSS 2.0